اجرای اپلیکیشن‌ های اندرویدی در پس‌زمینه در سیستم عامل کروم

bonyan 1396/10/09

گوگل  در اوایل سال ۲۰۱۶ اعلام کرد قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را به کروم اضافه می کند. اما هنوز این وعده محقق نشده است. بنا به صحبت هایی مطرح شده بزرگترین مشکل، عدم پشتیبانی از اجرای اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه است.

chrome os android story

این مشکل باعث می‌شود تا با اجرای اپلیکیشن جدید عملکرد برنامه قبلی به‌طور کامل متوقف شود. گوگل برای حل این معضل در نسخه بتای ۶۴ کروم قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در پس‌زمینه را بررسی می‌کند. بنا بر شایعات و خبرهای شنیده شده گوگل قابلیت مذکور را  Android Parallel Tasks نامیده است و احتمال می‌رود در نسخه جدید کروم از این ویژگی رونمایی شود.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور هم‌زمان از تماشای محتوای ویدیویی در نت فلیکس و وب‌گردی لذت ببرند. سایر محصولات گوگل مانند تلفن های هوشمندو و تبلت ها با این مشکل روبرو نبودند. زیرا این محصولات به قابلیت اجرای اپلیکیشن در پس‌زمینه مجهز بودند. همچنین عمر باتری و مدیریت برنامه‌ها در سیستم‌عامل کروم چالش بزرگی برای گوگل محسوب می‌شود  زیرا سرعت و نحوه‌ی اجرای اپلیکیشن‌ها در رایانه‌های شخصی و موبایل عملکرد متفاوتی دارند . لازم به ذکر است این قابلیت به صورت آزمایشی در نسخه بتای کروم ۶۴ عرضه شده است و  تضمینی برای ادامه یافتن آن در نسخه های بعدی وجود ندارد.

منبع : https://www.neowin.net/news/chrome-os-will-soon-support-running-android-apps-in-the-background

بدون دیدگاه