اپل : فیس آیدی می تواند به سرعت و به راحتی غیرفعال شود

bonyan 1396/06/25

در تاریخ دوازده سپتامبر در مرکز همایش‌های استیو جابز از آیفون ‍۱۰ رونمایی شد. یکی از ویژگی‌های امنیتی این گوشی فیس آی‌دی است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از چهره‌ی خود آیفون ‍۱۰ را از حالت قفل خارج کنند.با بیان این ویژگی جدید زمینه برای ایجاد ابهامات و سوالات فراوان ایجاد شد. برای مثال اگر یک سارق (یا حتی یک افسر پلیس) آیفون ‍۱۰ شما را روبه‌روی چهره‌تان قرار دهد، آیا قفل گوشی شما باز خواهد شد؟

52a4d3b2 7ebf 4af5 aded 1fda875e2bb0

نایب‌رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل به این سوال پاسخ داده است. پاسخ وی به این سوال این بود :

اولا تا زمانی که به آیفون خود خیره نشوید، فیس آی‌دی قفل گوشی را باز نخواهد کرد. همچنین، اگر در زمان دادن گوشی به شخص دیگری کلیدهای موجود روی دو طرف دستگاه را نگه‌دارید، ویژگی فیس آی‌دی به‌طور موقت غیر فعال می‌شود.

شبیه این اتفاق در IOS 11 نیز قابل مشاهده است.در این نسخه ، اگر کلید Home را پنج بار پشت سر هم فشار دهید، ویژگی تاچ آی‌دی غیر فعال خواهد شد و باید از رمز عبور برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

سوال بعدی که در این زمینه مطرح شد این بود که  آیا فیس آی‌دی با عینک‌های آفتابی سازگار است یا نه، پاسخ نایب‌رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل اندکی محافظه‌کارانه‌تر بود. وی بیان داشت که فیس آی‌دی با اکثر عینک‌های آفتابی (اما نه همه‌ی آن‌ها) کار خواهد کرد.

اغلب عینک‌های آفتابی اجازه‌ی عبور نور مادون قرمز کافی را جهت مشاهده‌ی چشمان کاربر به سیستم فیس آی‌دی می‌دهند. حتی عینک‌هایی که کاملا تیره به‌نظر می‌رسند.

اکنون ما پاسخ دو سوال مهم خود را دریافت کرده ایم.  باید منتظر باشیم تا ببینیم اپل به پرسش‌های دیگری که ممکن است در آینده پیرامون این ویژگی جدید مطرح شود چه پاسخ‌هایی خواهد داد.

منبع : http://mashable.com

بدون دیدگاه