فاش شدن روش تنظیم قابلیت تشخیص چهره آيفون 8

bonyan 1396/06/19

با نزدیک شدن به زمان عرضه آیفون 8 هر روز  اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی هوشمند و سیستم تشخیص چهره‌ی این محصول مطرح میشود. بر اساس شایعات موجود این سیستم قرار است جایگزینی جدید برای احراز هویت کاربران باشد. گفته می‌شود که مراحل تنظیم قابلیت فیس آی‌دی برای بسیاری از کاربران آشنا خواهد بود.

اخیرا تصاویر و ویدیوهایی در فضای آنلاین منتشر شده است. البته این ویدیو بسیار کوتاه است و در آن فقط شاهد چرخش بسیار کوتاه چهره‌‌ی موجود در فیلم هستیم. منبع این خبر اشاره کرده است که روش تنظیم قابلیت تشخیص چهره یا همان فیس آی‌دی در اپل 8 چگونه خواهد بود.

ca7ccb0e bcaf 4519 a4b4 e61aa22e0d00

درست همانند روش تنظیم سنسور اثر انگشت تاچ‌ آی‌دی، کاربران برای تنظیم فیس آی‌دی باید یک کد عبور برای این ویژگی تعیین کنند. پس از ساخت کد امنیتی، کاربر به مرحله‌ی بعد هدایت خواهد شد  تا عملیات تشخیص چهره‌ی او توسط سیستم انجام و اطلاعات چهره‌ی کاربر ذخیره شود.

در گام نخست از کاربران درخواست می‌شود که هم‌زمان با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی، دستان خود را در راستای یک دایره تکان دهند. در بخش دستورالعمل‌های این ویژگی توضیح داده شده است که قابلیت فیس آی‌دی در مواقعی که تمام زوایای صورت شما ثبت شده باشد، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.  پروسه‌ی تنظیم قابلیت فیس آی‌دی آیفون ۸ پس از دوبار ثبت کامل چهره، پایان می‌یابد. یک سری پیام نیز کشف شده است که در هنگام تنظیم قابلیت فیس آی‌دی، کاربر را برای ثبت بهتر چهره راهنمایی خواهد کرد؛ از جمله برخی از این پیام‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «آیفون خود را در فاصله‌ی بین ۱۰ تا ۲۰ اینچی از صورت خود نگه دارید.» یا «سر خود را به پایین/ چپ/ راست/ بالا بچرخانید.»

 

علاوه بر آنچه گفته شد،  احتمالا گزینه‌ای به‌نام Partial Capture (ثبت جزئی) در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این گزینه نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که حتی اگر کاربر مراحل ثبت چهره را به‌طور کامل انجام نداده باشد، احتمالا همچنان قادر خواهد بود از ویژگی فیس آی‌دی برای احراز هویت بهره ببرد.نکته‌ی جالب در مراحل تنظیم فیس آی‌دی این است که وقتی کاربر به گوشی هوشمند خود نگاه کند، سیستم متوجه این وضعیت خواهد شد.  بدین ترتیب وقتی در حال کار کردن با گوشی مورد بحث باشید، صفحه نمایش دستگاه خاموش نخواهد شد.با توجه به این ویژگی‌ها، به‌ نظر می‌رسد آیفون جدید اپل به اندازه‌ای باهوش خواهد بود که در هنگام مطالعه‌ی یک متن جذاب روی نمایشگر این محصول، نیازی به روشن کردن مجدد نمایشگر برای ادامه‌ی روند مطالعه نداشته باشید؛ چراکه این گوشی احتمالا می‌تواند توجه شما به نمایشگر را تشخیص دهد و جلوی خاموش شدن آن را در این مواقع بگیرد.

 

بدون دیدگاه