فروش ماسک برای محافظت از فیس آیدی آیفون 10

bonyan 1396/06/26

یکی از ویژگی های آیفون جدید اپل، شناسایی چهره یا همان فیس آی دی است. فیس آی دی یک سیستم تشخیص چهره است که قرار است  سیستم‌های تشخیص چهره‌ی موجود در بازار را وارد سطحی جدید کند.اما با توجه به اینکه آیفون X هنوز عرضه نشده است، بسیاری از سوالاتی که مردم درباره فیس آی دی دارند  احتمالا تنها زمانی پاسخ داده خواهد شد که این گوشی هوشمند به بازار عرضه شود.

face id masks

یکی از این سوالات این است که آیا کسی می تواند در هنگام خواب چهره شما را اسکن کرده و قفل گوشی شما را باز کند ؟  این سناریو در مورد سنسور تشخیص اثر انگشت تاچ آی‌دی نیز مطرح بود که بعدا مشخص شد که امکان فریب دادن این سنسور وجود دارد.اکنون برخی از فروشندگان از ترس مردم استفاده کرده و شروع به فروش ماسک‌های جدیدی کرده‌اند که گفته می‌شود می‌توانند در هنگام خواب جلوی فریب خوردن فیس آی‌دی را بگیرند

این ماسک ها به عنوان “ماسک‌ ضد سرقت آیفون ۱۰” به فروش می رسد، و از ظاهر آن می توانیم بگوییم آنها فقط ماسک های معمولی صورت هستند که ممکن است در سرما روی صورت خود بگذارید. هاپل در مراسم معرفی بیان کرد که  شناسه چهره تنها زمانی کار می کند که کاربران به تلفن خود به صورت مستقیم نگاه کنند.این به معنی آن است که فیس آی‌دی آيفون ۱۰ فقط در شرایطی فریب می‌خورد که با چشمان باز خوابیده باشید و شخص دیگری گوشی‌ شما را روبروی چهره‌تان قرار دهد. اگرچه با توجه به توضیحات ارائه‌شده توسط اپل در مورد فیس آی‌دی، به نظر می‌رسد این ویژگی یکی از امکانات جذاب آیفون ۱۰ باشد؛ اما همانطور که اشاره کردیم فعلا سؤالات زیادی در مورد این سیستم تشخیص چهره وجود دارد. همچنین برخی از افراد نگرانی‌هایی در مورد امنیت این سیستم دارند. درهرحال تا فرا رسیدن ماه نوامبر و آغاز عرضه‌ی آیفون ۱۰ به بازار، پاسخ سؤالات  مشخص نخواهد شد.

منبع : http://www.ubergizmo.com/2017/09/iphone-x-face-masks-face-id/

بدون دیدگاه