پتنت ترسناک مایکروسافت

bonyan 1395/12/25

فهرست مطالب
پتنت ترسناک مایکروسافت

پتنت ترسناک مایکروسافت

با پتنت ترسناک مایکروسافت ویندوز تمام کارهای شما را ضبط و به Bing ارسال میکند تا نتایج جستجو های شما دقیق تر باشند.

 

با جستجو در بین پتنت های ثبت شده ی مایکروسافت اغلب ایده هایی را میبینیم که آرزو می کنیم اجرایی می شدند اما هرگز در هیچ محصولی استفاده نمی شوند .

 

امروز اما عکس این اتفاق رخ داده است . ایده ای که امیدواریم هرگز اجرایی نشود !

پتنتی با نام ” جستجو به وسیله ی  رشته ی عملکرد ها ” که امروز منتشر شده است ذکر میکند که جستجوی موثر در صورت وجود اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد های کاربر پیشرفت خواهد کرد . و به عنوان مثال می گوید  ؛ کاربری که درحال نوشتن یک تحقیق درسی در رابطه با رقص است و برای جستجو مرورگر اینترنت را باز می کند با وجود اینکه بخشی از کارها را انجام داده است اما موتور جستجوگر هیچ اطلاعی از کاری که کاربر در حال انجام است و نتیجه ای که در انتظار آن است ندارد و تنها به متن تایپ شده در نوار جستجو بسنده می کند .

 

پتنت ترسناک مایکروسافت

آنها بیان می کنند :

 

  • افراد برای انجام یک کار از برنامه های مختلفی استفاده میکنند ، به عنوان مثال ، کاربری که برای انجام تکلیف درسی در حال تحقیق بر روی موضوع “رقص” است . کاربر برای نوشتن تحقیق ابتدا از برنامه ای مانند یک پردازشگر متن استفاده میکند و سپس برای جستجو به سراغ مروگر می رود .

در سیستم فعلی این دو برنامه کاملا از یکدیگر جدا هستند و پردازشگر متن هیچ اطلاعاتی از چیزی که ممکن است کاربر در جستجوی آن باشد به مروگر منتقل نمی کند .

از آنجایی که برنامه ها به طور کلی از یکدیگر جدا هستند و هیچ سیستم واسطه ی دیگری نیز از طریق سیستم عامل تامین نمی شود ، سیستم جستجو هیچ اطلاعی درباره ی هدف کاربر در اختیار نخواهد داشت .

 

راهکار مایکروسافت برای این مشکل واسطه ای است که عملکرد های کاربر در تمامی برنامه های را پایش خواهد کرد . اطلاعات متنی برنامه ی Word ،  PDF خوان و.. را ثبت و پایش خواهد کرد ، تصاویر و یا متن های موجود در تصاویر را تشخیص خواهد داد ، موسیقی های در حال پخش را پردازش خواهد کرد و با استفاده از این داده ها رشته ی مورد جستجو را به همراه اطلاعاتی به موتور جستجوگر ارسال خواهد کرد که نتایج جستجو را به شکل قابل توجهی دقیق و هدفمند می کند .

در پتنت ذکر شده است :

  • این معماری شامل یک بخش واسط به شکل یک API در سیستم عامل خواهد بود که برنامه های مورد استفاده ی کاربر را تشخیص خواهد داد (برنامه هایی که کاربر از آن برای ورود اطلاعات استفاده می کند)و به طور فعال به پایش و جمع آوری اطلاعات از این برنامه ها خواهد پرداخت. ( اطلاعاتی نظیر متون نمایش داده شده به کاربر ، متادیتای تصاویر ، اطلاعات آهنگ ها و .. ) تا حوزه ی عملکرد کاربر را مشخص کند .

سپس این حوزه ی شناسایی شده میتواند به برنامه ی بعدی ، به عنوان مثال مرورگر منتقل شود . ( به شکلی که حریم خصوصی کاربر زیر پا گذاشته نشود .) تا نتایج جستجو به شکل دقیقتر و هدفمند به کاربر نمایش داده شود.

از آنجایی که حوزه ی عملکرد به شکل مفاهیم منتقل میشود هیچ نوع اطلاعات شخصی بدون رضایت کاربر منتقل نخواهد شد و تنها مفاهیمی از عملکرد کاربر به موتور های جستجو ارسال می شود .

 

معماری مورد نظر این امکان را ایجاد میکند تا با ضبط سیگنال ها ( به عنوان مثال متن نمایش داده شده به کاربر ، متن تشخصی داده شده از تصاویر ، موسیقی در حال پخش و …) این اطلاعات به مفاهمی که بیانگر حوزه ی عملکرد کاربر هستند تبدیل شوند.

این سیگنال ها اطلاعات سطح بالایی (مانند کلمات) هستند که به تشخیص عملکرد کاربر کمک میکنند .

عمل ثبت سیگنال ها موقتی و مستمر است و میتواند بر پایه ی عملکرد های کاربر به شکل پیوسته تغییر کنید .

 

در زمان استفاده از مروگر به عنوان برنامه ی استفاده کننده از سیگنال ها ، مرورگر به شکل پیوسته ، دوره ای یا در زمان دلخواه با وسیله ی API واسط با کامپوننت واسط ارتباط برقرار کرده و جدید ترین اطلاعات را از آن دریافت می کند.

 

در زمانی که کاربر نهایتا وارد مرورگر میشود و یا احتمال می رود که وارد مرورگر شود ( ممکن است بر اساس استفاده های قبلی و رکورد های ثبت شده احتمال مراجعه به مرورگر محاسبه شود) مفاهیم عملکردی به موتور های جستجو ارسال می شوند .

موتور جستجوگر ( به عنوان مثال Bing یا کورتانا) از این اطلاعات برای طبقه بندی نتایج جستجو و نمایش مرتبط ترین نتایج به کاربر استفاده می کند .

 

سیستم عامل و به طور خاص کامپوننت واسط  تمام داده های متنی نمایش داده شده به کاربر در هر برنامه ای را ثبت و تحلیل می کند تا حوزه ی فعالیت کاربر را تشخیص دهد .

ارسال عملکرد شناسایی شده ی کاربر به موتور های جستجوگر کیفیت پیشنهاد ها را بهبود خواهد داد و تجربه ی کاربری بهتری را برای کاربران رقم خواهد زد چرا که نتایج ، واقعا به آنچه کاربر در صدد دستیابی به آن است مرتبط هستند .

این معماری تنها محدود به اطلاعات متنی نیست و میتواند از تصاویر نمایش داده شده و اطلاعات مکانی ( به عنوان مثال GPS) کاربر به عنوان سیگنال تشخیص عملکرد استفاده کند .

پتنت ترسناک مایکروسافت

همانطور که اشاره شد جستجو ها با استفاده از عملرد شناسایی شده بهبود خواهد یافت و برنامه های مختلف قادر خواهند بود با استفاده از این اطلاعات نتایج مرتبط تری را به کاربر ارائه کنند . حریم خصوصی کاربر نیز حفظ خواهد شد چرا که اطلاعات به شکل حداقلی از برنامه ای به برنامه ی دیگر منتقل می شود.

حوزه ی عملکردی شناسایی شده می تواند بین برنامه ها، کامپوننت ها و دستگاه های مختلف به اشتراک گذاشته شود .

کامپوننت واسط می تواند بخشی از سیستم عامل باشد و یا به شکل یک ماژول یا کامپوننت جداگانه با سیستم عامل در ارتباط قرار بگیرد .

به عنوان مثال کامپوننت واسط به عنوان بخشی از سیستم عامل فعالیت های برنامه های غیر سیستمی را شناسایی کرده و با پایش اطلاعات تبادل شده حوزه ی عملکرد کاربر را تشخیص می دهد و سپس اطلاعات حاصل را به برنامه های دیگر نظیر مرورگر منتقل می کند .

 

مهمترین نگرانی درباره ی چنین سیستمی آن است که علیرقم حمایت مایکروسافت از حریم خصوصی کاربران اطلاعات جمع آوری شده به شکلی افشا شود یا با تشخیص اشتباه عملکرد کاربر، نتایج جستجو ها غیر مرتبط تر شوند .

 

البته یک سیستم بسیار هوشمند نهایتا برای کاربران بهتر خواهد بود .

پتنت ترسناک مایکروسافت

این پتنت از بعضی جهات با Now on Tap یا Screen Search  که از اطلاعات متنی یا سایر اطلاعات موجود در صفحه برای بهبود نتایج جستجو استفاده می کنند مشابه است .

منبع :
HTTPS://MSPOWERUSER.COM/SCARY-MICROSOFT-PATENT-WINDOWS-WATCH-EVERYTHING-SEND-BING-BETTER-SEARCH-RESULTS/
 

 

بدون دیدگاه