آیا شما به گوشی های هوشمند خود اعتماد دارید؟

bonyan 1396/03/30
mobile

mobile

در سالهای نه چندان دور استفاده از گوشی های هوشمند به دلیل نبودن اعتماد چندان زیاد نبود. در ابتدا همه از استفاده از آنها مشکوک بودند   و از آنها به میزان بسیار کمی استفاده می کردند. پس از گذشت زمان ، تلفن های هوشمند به یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی تبدیل شد. در این فرایند ، انسانها بسیار به این وسیله متکی شده و بسیاری از امور روزمره خود را از این طریق انجام میدهند. در حال حاضر امکان تغییر و حذف این وسیله از نظر بسیاری از ما امکان پذیر نیست. شما حتی برای پیدا کردن بهترین مسیر جهت رفتن به خانه از آخرین جلسه ای که داشته اید نیز از گوشی هوشمند خود استفاده می کنید. زمانی که شما از یک شبکه وای فای عمومی استفاده می کنید این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری موجود در شبکه بتوانند به اطلاعات تلفن شما دسترسی داشته باشند.

آیا شما بر روی گوشی خود فیس بوک دارید ؟ آیا برنامه تناسب اندام بر روی گوشی خود دارید؟ پس به این نکته دقت کنید : فیس بوک از آنچه که انجام می دهید در محیط اینترنت آگاه است. برنامه تناسب اندام نیز در ظاهر با اندازه گیری میزان فعالیت شما به تمام کارهایی که انجام می دهید آگاه است.

مطمئن هستید که این شرکت ها می خواهند از شما محافظت نمایند ؟

بله و خیر. آنها می خواهند بدانند که شما از چه وب سایتی بازدید می کنید. فروشگاه های مورد علاقه شما کجاست. در طی روز چه کارهایی انجام می دهید. در عوض آنها به شما تبلیغات مرتبطی با علایقتان نشان می دهند تا بتوانند خرید لذت بخش تری داشته باشید و یا تناسب اندام خود را بهبود ببخشید. اگر واقعیت را بخواهید باید بدانید که این کار شکلی از جاسوسی است.

نکاتی که در این باره باید بدانید :

  • بررسی شبکه های عمومی وای فای

راه هایی برای استفاده از وای فای عمومی با کمترین میزان خطر وجود دارد. برای مثال بررسی کنید که نام وای فای واقعی است یا نه. از برنامه های بانکی خود در هنگام اتصال به وای فای عمومی استفاده نکنید و ویژگی به اشتراک گذاری گوشی خود را خاموش و غیر فعال نمایید.

  • پس از پایان کار خود وای فای و یا بلوتوث گوشی خود را خاموش نمایید. در ظاهر شاید بیان این مساله بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد اما انجام این کار از بسیاری از خطرات امنیتی شما را محافظت می نماید. در نهایت تنضیمات حریم خصوصی خود را در تمامی برنامه ها چک کنید.
  • با استفاده از ابتکار عمل خود کلمات عبور قوی و پیچیده و منحصر بفرد انتخاب نمایید. احراز هویت دو عاملی خود را فعال نمایید. برنامه های مورد نیاز خود را از یک منبع مشروع و قانونی نصب کنید. نرم افزارهای خود را آپدیت و بروز رسانی کنید.
  • قبل از فروش گوشی خود به صورت کامل تمام داده های خود را از روی آن پاک نمایید. آیا کارت بانکی و یا کلید خانه خود را به دست یک غریبه میسپارید؟ در زندگی دیجیتال خود همین نکته را نیز در نظر بگیرید.

 

تنها با در نظر گرفتن نکات امنیتی ساده ای که در بالا ذکر شد قدرت رو به رشد تکنولوژی را مهار و از آن در جهت منافع خود استفاده نمایید.

منبع : https://www.welivesecurity.com/2017/06/16/trust-smartphone-life/

بدون دیدگاه