امنیت رسانه های اجتماعی و کاری محل کار: 5 سوال که باید به آنها پاسخ داد

bonyan 1396/04/15

shutterstock 441141721

از آنجایی که امروزه رسانه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی شخصی و کاری همه ما ایفا می کنند  بایستی تاکید بیشتری بر تأثیر رسانه های اجتماعی و نحوه استفاده آن از سوی شرکت های تجاری در سراسر جهان داشت.

استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها در سراسر جهان به شدت افزایش یافته است، و بسیاری از شرکت ها از آن به عنوان راهی برای تقویت برندهای خود و دستیابی به مشتریان جدید و فعلی موجود استفاده می کنند.

البته هنوز سوالاتی در این زمینه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

  1. آیا رسانه های اجتماعی واقعا تهدیدی برای امنیت هستند؟

تهدید به امنیت توسط رسانه های اجتماعی چیزی جدید نیست. در گزارش منتشر شده توسط سیسکو در سال 2013 ادعا کرد بیان شده است که رسانه های اجتماعی، تهدیدی جدی برای امنیت اطلاعات هستند.

یکی از تهدیدات آشکار این است که مرز میان اطلاعات شخصی و داده های کمپانی کم رنک و محو می شود. به ویژه هنگامی که یک کاربر از یک حساب رسانه اجتماعی برای اهداف شخصی و کاری استفاده می کند.

این خطر ممکن است توسط کارمندان دست کم گرفته شود، بسیاری از آنها اعتقاد دارند که حساب های رسانه های اجتماعی آنها برای سایر افراد در دنیای مجازی اهمیتی ندارد ، اما این اطلاعات می تواند به عنوان یک پورتال در شبکه گسترده تر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

  1. بنابراین رسانه های اجتماعی نقطه ضعف هستند؟

خطر فیشینگ می تواند در یک بعد جدید با رسانه های اجتماعی ترکیب شوند.

به عنوان مثال، اگر مجرمان سایبری می توانند یک حساب کاربری LinkedIn را به خطر بیاندازند می توانند به طور بالقوه دیگران را در شبکه گمراه کنند به نحوی که  فکر کنند که آنها واقعا یکی از همکاران خود هستند و امکان انتقال اطلاعات حساس را برایشان فراهم کنند.

 

  1. اما اگر اینطور نباشد، چیزی درباره نگرانی وجود ندارد؟

 

نه دقیقا. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در شکل گیری تصویر کلیدی  از یک برند ایفا می کنند اگر یک مجرم سایبری توانایی دسترسی به یکی از این رسانه های اجتماعی را پیدا کند می تواند تصویر ذهنی بدی از آن برند در ذهن مشتریان ایجاد کند.

به عنوان مثال، در سال 2013 یک هکر توانست به حساب توییتر Burger King دسترسی پیدا کند و سپس از آن برای نمایش آرم مک دونالد همراه استفاده کرد.

 

  1. چه کاری می توانید انجام دهید تا امنیت بیشتری داشته باشید ؟

 

راه اندازی یک سیاست رسانه ای سختگیرانه برای محافظت از حساب های شرکت همیشه یک شروع خوب است.

بایستی یک  دستورالعمل برای کارکنان آماده کنید.، به عنوان مثال بخشی از آن، می تواند شامل اجرای کلمات عبور قدرتمند باشد.

سایر امور نیز شامل افزایش نظارت ، ارائه راهنمایی در مورد نحوه نمایش نرم افزارهای مخرب، اجرای احراز هویت دو عاملی و اطمینان از این است که  محتوای  معتبری با نام تجاری شرکت به اشتراک گذاشته شده است.

پیاده سازی یک سیاست  امنیتی مخصوصا برای کسب و کارهایی که بیش از یک حساب رسانه های اجتماعی را اداره می کنند، اهمیت ویژه ای دارد.

 

  1. آیا مسئولیت حفظ امنیت تنها بر عهده ی کارفرمایان است ؟

 

کارفرمایان همیشه باید تلاش کنند تا نیروی کار خود را از خطرات احتمالی رسانه های اجتماعی آگاه و به آنها به همان اندازه که بتوانند آموزش دهند، اما خود کارکنان نیز باید هوشیار باشند.

برای مثال، مهم است که نسبت به کلیک کردن لینک های موجود در پیام های ایمیل احتیاط کنید، حتی اگر آن لینک در ظاهر توسط یک شبکه اجتماعی معتبر ارائه شده باشد .

منبع :https://www.welivesecurity.com/2017/06/30/workplace-social-media-security-5-questions-answered/

 

بدون دیدگاه