به اشتراک گذاری داده ها و تهدیدات امنیتی

bonyan 1395/12/24

فهرست مطالب
به اشتراک گذاری داده ها و تهدیدات امنیتی

به اشتراک گذاری داده ها و تهدیدات امنیتی

به اشتراک گذاری داده ها ایده ی بدی که مردم هنوز ار آن استفاده می کنند

بسیاری از مردم رمز های عبور خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. حتی اگر چنین اقدامی داده های آنها را به خطر بیندازد ولی باز هم این کار را انجام می دهند. با توجه به تحقیقاتی که توسط شرکت مدیریت پسورد انجام شد مشخص گردید که 55 درصد از کاربران در انگلستان رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و اطلاعات مالی خود را به خطر می اندازند.

75 درصد این دسته تایید کرده اند که می دانند اینکار مخاطره انگیز است ولی باز هم انجام می دهند. بعد از به اشتراک گذاری تنها 63 درصد رمز عبور خود را تغییر داده اند. این نظرسنجی می گوید که معمولا رمز عبور به صورت شفاهی با دیگران به اشتراک گذاشته می شود. رمز عبور های مربوط به کسب و کار معمولا راحت تر با سایرین به اشتراک گذاشته می شود تا رمز عبورهای شخصی.

این نظرسنجی بیش از 2000 فرد در انگلستان را شامل می شود. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رمز عبور ضعیف ترین حلقه در زنجیره امنیتی است. علاوه بر این اکثر افرادی که رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک می گذارند از رمز عبورهای خلاقانه استفاده نمی کنند ( رمز عبور آنها بسیار ساده است ).

به اشتراک گذاری داده ها و تهدیدات امنیتی:

همچنین اغلب مردم از کلمه عبور یکسان برای چند سرویس استفاده می کنند. همین کار داده های آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد. آنها حتی به ندرت رمز عبور خود را عوض می کنند. کارشناسان امنیتی به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل هستند. مانند مدیریت پسورد های متفاوت و یا روش های جایگزینی مثل تصویر .

 

 

بدون دیدگاه