جلوگیری از هک شدن حساب ایمیل شما

bonyan 1396/11/07

28 ژانویه روز نگهداری داده ها است. دستگاههایی که امروزه از آنها استفاده می کنیم یک جریان ثابت داده را ایجاد می کنند و هکرها دوست دارند دستان خود را بر روی این اطلاعات قرار دهند. آنها دسترسی به حساب های ایمیل را دوست دارند.ایمیل شما معمولا گنجینه اطلاعاتی است که آنها دوست دارند .شماره حساب بانکی ، صورتحساب، رسید آنلاین، اطلاعات خرید و …

email monitoring

با توجه به این مسئله، مراحل زیر را برای حفاظت از حساب های ایمیل خود در نظر بگیرید:

  • از حساب های مختلف استفاده کنید
    اگر حساب های ایمیل مختلفی برای اهداف مختلف داشته باشید، خطر کاهش می یابد. برای مثال، شما می توانید یک حساب کاربری برای استفاده شخصی و یک حساب کاربری دیگر برای خرید آنلاین داشته باشید.

 

  • تأیید صحت دو عاملی را فعال کنید
    اکثر ارائه دهندگان ایمیل امروزه دارای دو مرحله تأیید اعتبار هستند. تنظیم آن آسان است و معمولا شامل وارد کردن گذرواژه در حساب شما و سپس تایید هویت شما با وارد کردن شماره PIN ارسال شده به تلفن شما می شود. حتی اگر گذرواژه ایمیل شما به سرقت رفته باشد، هکر قادر به دسترسی به حساب شما بدون پین نخواهد بود.

 

  • هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی احتیاط کنید
    Wi-Fi عمومی اغلب ناامن و  دسترسی هکرها به آن کاملا برای هکرها آسان است.  از دسترسی به حساب ایمیل خود در شبکه های عمومی Wi-Fi اجتناب کنید.

 

  • مراقب ایمیل های مشکوک باشید
    اگر یک ایمیل از فرستنده ناشناسی دریافت کردید، بر روی لینک ها کلیک نکنید و یا پیوست ها را دانلود نکنید.  هکرها اغلب تلاش می کنند تا افراد را به آشکار کردن گذرواژه ها یا دانلود نرم افزارهای مخرب که اطلاعات شخصی را سرقت می کنند، وادار کنند.

 

  • از کلمات عبور امن استفاده کنید
    در حالت ایده آل کلمه عبور حساب شما باید حداقل 10 حرف باشد و شامل یک ترکیب تصادفی از حروف بزرگ، حروف، علامت ها و فضاها باشد. از رمزهای عبور مانند “qwerty”، “1234567” یا نام حیوان خانگی، بچه ها و غیره استفاده نکنید

منبع : bullguard

بدون دیدگاه