در هنگام استفاده از اسکایپ تایپ نکنید

bonyan 1396/05/14

بسیاری از ما از اسکایپ، Hangouts، WhatsApp یا Viber بر روی کامپیوتر استفاده می کنیم.این امر می تواند خطرناک باشد. شریک و یا همکار شما می تواند آنچه را که در مکالمه خود تایپ کرده اید را پیدا کند. تقریبا هر کس که با اسکایپ صحبت می کند می داند که همکارش می تواند در هنگام صحبت کردن، چت یا چت دیگری انجام دهد. صدای تایپ کردن روی یک صفحه کلید فیزیکی کامپیوتر قابل تشخیص است.

skype and type featured 1

با کمک  ماشین و یک رایانه امکان پیدا کردن آنچه که شریک شما تایپ می کند را پیدا میکنید. تقریبا هر صفحه کلید صدای کمی متفاوت برای هر کلید دارد، به این معنی که شما می توانید با ضبط صدای تایپ ،کلید های فشار داده شده را پیدا کنید  دقت این کار کامل نیست، اما با این وجود بسیار بالا است

در کنفرانس هک کردن کلاه سیاه در لاس وگاس، ما شاهد ارائه در مورد چگونگی انجام آن بودیم.مردم معمولا کلماتی را که حس می کنند تایپ می کنند. بنابراین، هر گونه واژه  مزخرف و بدون معنی می تواند از بین برود. کافی است بدانید که قربانی از کدام صفحه کلید و زبان  استفاده می کند. 

کارشناسان ادعا می کنند که حتی ممکن است این تکنولوژی  برای سرقت کلمات عبور نیز مورد استفاده قرار گیرد، هرچند که به نظر می رسد کمی فراموش شده است. گذرواژهها خیلی کوتاه هستند و اغلب از کلمات واقعی تشکیل نشده اند. حداقل، ما امیدواریم که اینگونه نباشد..
این تهدید  در اسکایپ به نظر نمی رسد که  بسیار جدی باشد، اما بایستی ارزش آن را درک کرد، به خصوص اگر که شما گاهی با اطلاعات محرمانه برخورد می کنید. تایپ کردن در مکالمات شفاهی مانند اسکایپ چندان مؤدبانه نیست؛ از این رو، با اجتناب از انجام این کار، هم  از حریم خصوصی خود محافظت کنید و هم به مخاطب خود احترام بگذارید.

با این حال، اگر شما خود را در وسط یک کنفرانس تلفنی  طولانی و خسته کننده مشاهده کردید، از قانون طلایی تبعیت کنید: هر کس که صحبت نمی کند، باید میکروفون خود را تا زمان صحبت کردن خاموش کند .

منبع : https://www.kaspersky.com/blog/dont-skype-and-type/17909/

بدون دیدگاه