طرحی مفهومی از یک کیف آی فون و جلوگیری از ردیابی

bonyan 1395/12/24

فهرست مطالب
طرحی مفهومی از یک کیف آی فون و جلوگیری از ردیابی

طرحی مفهومی از یک کیف آی فون و جلوگیری از ردیابی

ادوارد اسنودن افشاگر اسناد آژانس امینت ملی آمریکا طرحی مفهومی از یک کیف آی فون را ارائه کرده است که از ردیابی مکان شما توسط دولت ها جلوگیری خواهد کرد .

اسنودن در مقاله ای که با همکاری نویسنده ی دیگری نوشته است عنوان میکند تلفن های هوشمند با وجود فواید غیر قابل انکار ابزار هایی عالی برای ردیابی هستند .

دولت ها میتوانند  همواره مکان یک کاربر را با استفاده از سیگنال های رادیویی دستگاهش زیر نظر داشته باشند و این میتواند روزنامه نگاران ، فعالین و کنشگران اجتماعی را در خطر بی اندازد .

پنج شنبه اسنودن و هکر معروف Andrew Huang ، راه حل احتمالی این مشکل را معرفی کردند .  این طرح که ” موتور درونکاوی” یا “the introspection engine,” نام گرفته ، بدین منظور طراحی شده است تا در صورت فعال شدن سیگنال های رادیویی تلفن همراه کاربر به او هشدار دهد .

خب این را همه میدانند که به طور کلی تلفن های هوشمند دارای حالتی به نام ” حالت پرواز” هستند ، که با فعال کردن آن ارتباط با شبکه ی تلفن همراه و وای فای را قطع میکنند .

اسنودن هشدار می دهد که این میتواند چیزی نباشد که به نظر میرسد .

به عنوان مثال در برخی دستگاه ها مانند آی فون ها GPS  همواره روشن می ماند . در بدترین سناریو ممکن است یک بدافزار به طور مخفیانه مکان شما را از طریق سیگنال های رادیویی مخابره کند .

کیفی که اسنودن از آن صحبت میکند به این منظور طراحی شده است تا در زمانی که دستگاه روی حالت پرواز قرار دارد هرنوع سیگنال ارسالی از آنتن دستگاه را شناسایی کند .

طرح او مانند یک کیف باتری معمولی عمل میکند که میتواند به آی فون وصل شود  اما به جایگاه سیمکارت دستگاه نیز متصل خواهد شد . پس از آن یک کامپیوتر کوچک که در درون این کیف تعبیه شده ارسال هرنوع سیگنال از دستگاه را کشف خواهد کرد .

هرنوع فعالیت مشکوک دستگاه میتواند یک هشدار را به صدا در آورد و یک نمایشگر کوچک تعبیه شده بر روی کیف نیز این هشدار ها را نمایش خواهد داد .

برای اطمینان از اینکه هیچ سیگنالی به بیرون ارسال نخواهد شد کلید مرگی تعبیه شده است تا ارتباط باتری با دستگاه را قطع و از ارسال الکتریسیته به دستگاه جلوگیری کند

-طرحی مفهومی از یک کیف آی فون و جلوگیری از ردیابی

اسنودن میگوید این فناوری را برای حفاظت از خبرنگارانی که در شرایط خطرناک مشغول کار هستند طراحی کرده است .

اسنودن اضافه کرد : “متاسفانه این امکان وجود دارد که خبرنگران با استفاده از وسایل خودشان ردیابی شوند” یکی از این موارد ممکن است در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاده باشد . جایی که خبرنگار آمریکایی Marie Colvin در زمان پوشش جنگ داخلی سوریه کشته شد .

ادعا می شود  که او توسط سیگنال های تلفن ماهواره ای خود رهگیری و کشته شده است .

گرچه این طرح اسنودن فعلا تنها در حد یک طرح مفهومیست اما او امیدوار است تا سال آینده بتواند اولین نمونه آزمایشی از این طرح را توسعه دهد. این فناوری متن بازخواهد بود تا به راحتی بتوان از آن برای سایر مدل های تلفن همراه نیز استفاده کرد .

اسنودن و هانگ که کتابی در مورد هک Xbox  تالیف کرده است مشترکا در حالی که اسنودن از طریق ویدیو کنفرانس و از روسیه صحبت می کرد این مقاله را در MIT Media Lab ارائه دادند .

منبع :

http://www.pcworld.com/article/3098672/security/edward-snowden-has-developed-an-iphone-case-meant-to-kill-surveillance.html

 

 

بدون دیدگاه