مراقب ایمیل جعلی ” پایان اشتراک واتس آپ” باشید

bonyan 1396/04/26

مواظب باشید! یک دزد حساب کاربری WhatsApp وجود دارد!

آیا شما یک ایمیل از WhatsApp دریافت کرده اید که به شما هشدار می دهد که شما از این سرویس برای بیش از یک سال استفاده کرده اید و اشتراک شما از بین رفته است ؟

مراقب باشید! این ایمیل ها به صورت  یک کلاهبرداری طراحی شده اند تا شما را به کلیک کردن روی لینک های آلوده وادار کنند  تا شما اطلاعات خود را به کلاهبرداران انتقال دهید.

بخشی از ایمیل به شرح زیر است:

  • اشتراک شما به زودی پایان می یابد
  • لطفا اطلاعات پرداخت خود را در حال حاضر به روز کنید
  • اطلاعات پرداخت شما را تکمیل کنید ( تاکید دوباره )

اسناد  ما نشان می دهد که سرویس  WhatsApp شما بیش از یک سال که فعال  است. در پایان دوره آزمایشی شما دیگر قادر به ارسال یا دریافت پیام نخواهید بود. برای ادامه استفاده از WhatsApp ،  نیاز است دوباره  مشترک شوید.

whatsapp scam email

 

چه چیزی این کلاهبرداری را تا حدودی  قانونی نشان می دهد؟   در گذشته WhatsApp از کاربران خواسته بود که پس از استفاده از خدمات ، بیش از یک سال، هزینه پرداخت کنند.

اما لازم است بدانید که در ژانویه 2016 WhatsApp اعلام کرد که استفاده از این برنامه  دیگر هزینه ای نخواهد داشت و برنامه آن را کاملا رایگان و برای همه در دسترس است.

بنابراین،  به هیچ وجه بر روی لینک های مشکوک که ادعا می کنند از WhatsApp آمده اند کلیک نکنید. ایمیل هایی که  به شما می گوید  که باید اشتراک خود را پرداخت کنید تا  بتوانید به استفاده از برنامه ادامه دهید، نه تنها مزخرف است، بلکه  به صورت بالقوه خطرناک نیز می باشد و می تواند کیف پول شما را سوراخ کند.

subscription

منبع :  https://www.welivesecurity.com/2017/07/14/bogus-whatsapp-subscription/

بدون دیدگاه