وب سایت Equifax هک شده است: چه باید کرد؟

bonyan 1396/06/19

Equifax غول اپلیکیشن اعتباری  امروز اعلام کرد هکرها از یک آسیب پذیری در وب سایت Equifax سوء استفاده کرده توانسته اند به نام ها، آدرس ها، تاریخ تولد، شماره های امنیت اجتماعی و سایر اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. این نقص دارای بزرگترین رکورد در ایالات متحده است که 44 درصد از کل جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد.

این هک در اواسط ماه مه آغاز شد و Equifax آن را در 29 ژوئیه کشف کرد، هکرها 2 ½ ماه فرصت برای استخراج داده ها داشتند.اگر از وجود  اطلاعات شخصی تان در میان داده های جمع آوری شده نگرانید، اطلاعات بانکی خود را بررسی کنید. شما همچنین می توانید از وب سایت Equifax دیدن کنید تا ببینید که آیا شما آسیب دیده اید یا خیر. بسیاری از نهادهای ما توجه کافی به امنیت سایبری  نمی کنند. این یک نگرانی رو به رشد است، زیرا جرایم اینترنتی در طی زمان بیشتر و پیچیده تر می شوند.مردم نیز به اندازه مؤسسات آسیب پذیر هستند، شاید حتی بیشتر. اگرچه ابزارهای امنیتی سایبری برای مصرف کنندگان نمیتوانند در مقابل نقض سازمانی مانند نقض Equifax محافظت کنند، اما اکنون  زمان خوبی برای ارزیابی این مساله است که  چگونه از دستگاههای خود  به خوبی محافظت کنید. خودتان را با ابزارهایی که می توانند از شما محافظت کنند و دنیایی بدون هک را در اختیارتان بگذارند  آشنا کنید. چیزهایی که می توانید از حالا شروع کنید عبارتند از:

  • از آنتی ویروس بر روی تمام دستگاه های متصل به اینترنت استفاده کنید.
  • از یک VPN استفاده کنید، به ویژه هنگامی که به Wi-Fi عمومی وصل شوید.
  • اطلاعات مدیریتی خود را با مدیریت رمز عبور ذخیره و ایمن کنید.
  • با استفاده از یک مرورگر ایمن، حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین خود را حفظ کنید.
  • چیزهای زیادی در زندگی وجود دارد که در کنترل ما نیست، بنابراین از چیزهایی که می توانیم، محافظت کنیم. Avast یک بسته امنیت سایبری را به صورت رایگان ارائه می دهد. برای یادگیری بیشتر از وب سایت اوست دیدن فرمایید.

منبع : https://blog.avast.com/equifax-website-hacked-now-what

بدون دیدگاه