چرا مایکروسافت هولولنز را به کاربران معمولی نمی فروشد؟

bonyan 1395/12/24

فهرست مطالب
هولولنز

چرا مایکروسافت هولولنز را به کاربران معمولی نمی فروشد؟

هولو لنز یکی از فناوری های های فوق العاده ای است که مایکروسافت بر رویش کار می کند.

 اولین بار یک سال پیش به نمایش گذاشته شد این هد ست می تواند تعامل شما با فناوری های که به صورت روزانه با آنها در تعامل هستید را تحت تاثیر قرار دهد و آنها را به صورت یک هولوگرام در بالای اشیا نشان دهد. می توانید تصور کنید که یک تلویزیون بسیار بزرگ در اتاق خواب خود دارید که بازی مورد علاقه شما را نشان می دهد یا در یک روز گرم تابستان در اطراف خود برف در حال سقوط را مشاهده نمایید.

زمانیکه هدست هولولنز را بر روی چشمان خود میگذارید، تمام تصاویر مقابل شما به شکل سه بعدی شبیه سازی میشود، همچنین هولولنز از دستورات صوتی نیز پشتیبانی میکند.

 با اینکه هولولنز بسیار مورد توجه کاربران خانگی است ( به دلیل قدرت تخیل بالا ) ولی مایکروسافت آن را تنها برای توسعه کسب و کار و بیزینس ارائه خواهد داد.

 مایکروسافت فعلا برنامه ای برای ارائه آن در آینده برای کاربران ندارد.

Alex Kipman در کنفراسی در  ونکور می گوید : ” وقتی احساس کنیم که دنیا آماده است آن زمان به مردم عادی اجازه خواهیم داد که آن را بخرند. این مسئله می تواند هم  به زودی اتفاق بیفتد و هم می تواند در آینده ای دور رخ دهد. “

قیمت بالای هولولنز آن را از دسترس اکثر مردم عادی دور ساخته است. مدیرانی که برای توسعه کسب و کار نیاز به این هلولنز دارند باید حدود 3000 دلار بپردازند.

برخلاف مردم عادی اکثر کسب و کارها می توانند با استفاده از آن ، برنامه های کاربردی متناسب با واقعیت را برای توسعه کسب و کار خود خلق کنند.

البته مایکروسافت خود به این واقعیت آگاه است که تعداد افرادی که حاضر هستند هزاران دلار برای اینکار بپردازند کم است و بنابراین این غول نرم افزاری به دنبال لحظه ای است که بتواند این فناوری را در دسترس بیشتر افراد قرار دهد.

 البته مایکروسافت عجله ای برای ارائه این فناوری ندارد ومنتظر زمانی است که ارائه این فناوری به بازار قانع کننده و توجیه پذیر باشد.

بدون دیدگاه