چه مدت طول می کشد تا ویروس یک رایانه را آلوده کند؟

bonyan 1396/11/24

virus warning

به طور کلی، یک ویروس کامپیوتری به تمام انواع بدافزارها اشاره دارد، چه یک ویروس ، چه یک باج افزار که فایل ها را قفل می کند، چه تروجان هایی که اطلاعات شخصی شما را می دزدند و  یا نرم افزارهای جاسوسی که از رایانه شما جاسوسی می کنند. با این حال، طول مدت زمانی که یک ویروس برای آلوده کردن یک کامپیوتر نیاز دارد، متفاوت است .

  • به عنوان مثال باج افزارها، رمزگذاری فایل ها را ظرف چند ثانیه پس ازقرارگیری بر روی کامپیوتر شما آغاز می کند. یک آزمایش بر روی انواع مختلف باج افزار نشان داد که 1000 اسناد ورد ظرف 18 ثانیه تا 16 دقیقه رمزگذاری شده اند.با این وجود بعضی از ویروس ها ممکن است زمان زیادی را برای شروع آلوده کردن دستگاه نیاز داشته باشند. برای مثال، برخی ویروس ها به صورت قطعه قطعه وارد سیستم شما می شوند و پس از ورود آخرین قطعه است که می توانند فعال شده و سیستم را آلوده کنند.
  • یک ویروس نیز می تواند از طریق یک پیوست ایمیل دانلود شود و ممکن است همان زمان شروع به کار کند و بلافاصله کامپیوتر شما را خاموش کند.

بعضی از انواع ویروس ها و یا بدافزارها به محض بارگیری آنها، شروع به کار می کنند. برای مثال:
تروجان ها به عنوان یک ابزار ابدی برای هکرها برای دسترسی به رمز عبور شخصی و کامپیوتر و اطلاعات بانکداری به کار می روند. اگر شما نرم افزار ضد ویروس را اجرا نکنید، ممکن است هرگز متوجه نباشید که به یک تروجان آلوده شده اید.
نرم افزارهای جاسوسی  به نظارت بر فعالیت کاربر مانند وب سایت هایی که بازدید می کند مشغولند، بدون اطلاع کاربر  و بدون آنکه کاربر هیچ اطلاعاتی در مورد حضور آنها مشاهده می کنند.

ویروس های جدید همیشه در حال توسعه هستند
ویروس های کامپیوتری طی دهه ها با ما بوده اند و همیشه در حال تکامل هستند. سازندگان ویروس ها هوشمندانه و باانگیزه عمل می کنند و همیشه به دنبال  شیوه های ابتکاری تر برای آلوده کردن رایانه ها هستند.از دیدگاه هکرها، بهترین نوع بدافزار این است که  شناسایی اش سخت است  و  حذفش سخت تر است و می تواند  قبل از شناسایی به صورت مخفی به انجام حرکات تخریبی بپردازد. پیش بینی دقیق اینکه چگونه نسل بعدی ویروس ها کار خواهد کرد، دشوار است. به همین دلیل است که ما همواره به شما پیش نهاد می کنیم که ار آنتی ویروس های به روز استفاده نمایید.

منبع : bullguard

بدون دیدگاه