چگونه ویندوز را به طور صحیح به روز رسانی کنیم تا از سیستم خود در برابر WannaCry محافظت کنیم؟

bonyan 1396/04/24

تقریبا اکثر افراد در حال حاضر، در مورد حملات باج افزار WannaCry شنیده اند. اما بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه آسیب پذیر بودن  ویندوز امکان ابتلا به  WannaCry را افزایش می دهد، بنابراین، در اینجا، ما توضیح خواهیم داد که جهت مقابله با این باج افزار چه کاری باید انجام دهیم.

wannacry windows update featured

1-بدانید که چه نسخه ای از ویندوز در رایانه شما اجرا می شود

اول از همه، مهم است که توجه داشته باشید WannaCry می تواند تنها سیستم های مبتنی بر ویندوز  را آلوده کند. اگر دستگاه شما macOS، iOS، Android، لینوکس باشد ، بدافزار نمیتواند به این دستگاه ها آسیب برساند.نسخه های مختلف ویندوز نیاز به پچ های مختلف دارند. بنابراین شما باید بدانید که نسخه  چه ویندوزی چه در حال اجرا است.

روش زیر را انجام دهید :

کلید ویندوز + R را روی صفحه کلید خود فشار دهید

در قسمت  Run که روی صفحه نمایش ظاهر می شود، winver را تایپ کنید و روی “OK” کلیک کنید.

یک پنجره نمایش نسخه ویندوز برای شما باز خواهد شد

2- نصب به روز رسانی MS17-010 که آسیب پذیری ویندوز شما را کاهش می دهد.

در اینجا لینک های  به روز رسانی برای همه نسخه های ویندوز که منتشر شده اند قابل دسترسی است. توجه داشته باشید که اگر مطمئن نیستید از نسخه 32 بیتی یا 64 بیتی ویندوز استفاده می کنید، می توانید به راحتی هر دو پچ را دانلود کنید – یکی از آنها برای شما کار خواهد کرد.

هنگامی که روی لینک مربوطه کلیک میکنید، سیستم شما یک فایل اجرایی با پسوند MSU را دانلود میکند. این به روز رسانی مورد نیاز است. به سادگی روی فایل دوبار کلیک کنید تا آن را اجرا کند و دستورالعمل تنظیم را دنبال کنید. پس از نصب، سیستم خود را راه اندازی مجدد کنید. از آن پس WannaCry قادر نخواهد بود به راحتی راه خود را بر روی کامپیوتر شما پیدا کند.

3- رایانه خود را از نظر وجود ویروس ها اسکن کنید

ممکن است WannaCry پیش از به روز رسانی ویندوز آن را آلوده کرده باشد بنابراین به شما توصیه می کنیم که آنتی ویروس را اجرا و سیستم خود را اسکن نمایید.

اگر شما یک آنتی ویروس ندارید، می توانید نسخه آزمایشی 30 روزه آزمایشی Kaspersky Internet Security را دانلود کنید. اگر قبلا آن را داشته باشید، مراحل زیر را انجام دهید:

اطمینان حاصل کنید که ماژول Watcher سیستم فعال است. برای انجام این کار، به تنظیمات راه حل امنیتی بروید، Protection را انتخاب کرده و مطمئن شوید که System Watcher روشن است.

سپس جهت اسکن سیستم خود روی رابط کاربری  آنتی ویروس کلیک کنید. سپس اسکن سریع و سپس اجرای اسکن را انتخاب کنید.

اگر آنتی ویروس چیزی را با نام Trojan.Win.EquationDrug.gen شناسایی کند، فایل شناسایی شده را حذف کرده و رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید.

این چیزی است که شما را در برابر  WannaCry محافظت می کند. اکنون وقت آن است که از بستگان و دوستانتان مراقبت کنید. آنهایی که نمی دانند چگونه از دستگاه های خود محافظت کنند.

منبع : https://www.kaspersky.com/blog/wannacry-windows-update/16593/

بدون دیدگاه