کاربران Adobe Flash Player باید نرم افزار خود را در حال حاضر به روز کنند

bonyan 1396/04/21

یکی از  بخش های مورد علاقه برای هکرهای مخرب برای رایانه های کاربران، Adobe Flash Player است.چرا؟ خوب، چند دلیل وجود دارد.

flash

Player در کامپیوترهای بسیار زیادی قرار دارد. بسیاری از کاربران آن را نصب کرده اند تا بتوانند به صورت آنلاین رسانه های مبتنی بر فلش مانند ویدیو ها را مشاهده نمایند. هکرهای مخرب می توانند به تعداد زیادی از افرادی که این برناهم را نصب کرده اند  حمله  کنند.

علاوه بر این  نسخه Adobe Flash Player نصب شده در رایانه شما ممکن است  تاریخ گذشته باشد. کاربران ممکن است نتوانند به درستی پیکربندی های به روزرسانی را انجام دهند .

سابقه ای طولانی از هکرهای مخرب وجود دارد که سوراخ های امنیتی بحرانی را در ادوبی فلش پلیر پیدا کرده و حملات خود را معطوف به آن کرده اند. نرم افزار Adobe در طول سالها از آسیب پذیری های نرم افزاری و نقص های جدی برخوردار است. به همین دلیل است که این برنامه  توسط هکرها هدف قرار داده شده است.

در اوایل امروز Adobe نسخه امنیتی جدیدی را منتشر کرد که برای Adobe Flash Player برای ویندوز، مکینتاش، لینوکس و سیستم عامل Chrome منتشر شده است.

flash vulns

گفته می شود که به روز رسانی ها مربوط به آسیب پذیری های مهمی است که در این برنامه وجود دارد که به طور بالقوه اجازه می دهد یک مهاجم کنترل سیستم را  در دست داشته باشد و از راه دور کدهایی را بر روی رایانه قربانی اجرا کند و دستگاه را کنترل کند.

Adobe توصیه می کند که کاربران برنامه Adobe Flash Player برای ویندوز، مکینتاش و لینوکس در اسرع وقت به نسخه Adobe Flash Player نسخه 26.0.0.137 به روز رسانی شوند. شما می توانید این کار را با مراجعه به صفحه دانلود Adobe Flash Player  انجام دهید و  اطمینان حاصل کنید که تنظیمات جهانی فلش برای تنظیم “به روز رسانی خودکار در صورت موجود بودن” انجام می شود.

12 flash settings

البته، اگر بخواهید به طور دائم کامپیوترها و دستگاه های خود را در برابر نقص های فلش امن کنید، گزینه ی اصلی این است: حذف فلش از کامپیوتر شما. یا – اگر شما فقط نیاز به ادوبی فلش برای وب سایت های بسیار خاص و یا برنامه های سفارشی داشته باشید – می توانید از مرورگرهایی استفاده کنید که فلش بر روی یک آن نصب شده است و به صورت اتومات آپدیت می شود.

منبع : https://www.welivesecurity.com/2017/07/11/adobe-flash-player-users-update-software-now/

بدون دیدگاه