کاهش سهم مرورگر مایکروسافت

bonyan 1395/12/25

فهرست مطالب
کاهش سهم مرورگر مایکروسافت

کاهش سهم مرورگر مایکروسافت

سهم مرورگر مایکروسافت از کاربران اینترنت همچنان در حال کاهش است

مروگر Edge مایکروسافت با به روز رسانی سالانه ی  ویندوز ۱۰ قابلیت های بسیاری را به دست آورد ، قابلیت هایی مانند پشتیبانی از افزونه ها ، پشتیبانی از نوتیفیکیشن و سواپ نویگیشن .

اما به نظر میرسد این نسخه ی تازه از مروگر مایکروسافت هم نتوانسته است روند کاهش سهم مایکروسافت از کاربران اینترنت را متوقف کند تا آنجا که  بر پایه ی آمار های موسسه ی Net Applications سهم کلی مروگر های ای شرکت شامل اینترنت اکسپلورر و اج  در ماه آگوست مجموعا ۲٫۱۵ درصد کاهش یافته و در پایان ماه سهم ۳۲٫۵۴ درصدی از کاربران را به خود اختصاص داده اند .

این چهارمین ماه در شش ماه گذشته است که این دو مروگر مجموعا با بیش از ۲ درصد افت کاربر رو به رو میشوند ، روندی که در ۱۱ سال گذشته بی سابقه بوده است .

اینترنت اکسپلورر در شش ماه گذشته بیش از ۱۲ درصد از سهم خود از کاربران اینترنت را از دست داده است و از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون این عدد به بیش از ۱۶ درصد می رسد .

کاهش سهم مرورگر مایکروسافت

مرورگر گوگل کروم همچنان بیشترین نفع را از وضعیت به وجود آمده به دست آورده و با افزایش ۳٫۰۲ درصدی سهم ۵۳٫۹۷ % از کاربران را از آن خود کرده است . حتی پس از آنکه مایکروسافت تصمیم گرفت پشتیبانی نسخه های قدیمی تر از IE11 را خاتمه دهد و انتخاب بین ارتقا به آخرین نسخه و یا مهاجرت به Edge را در اختیار کاربران قرار داد  باز هم با این کاهش غیر منتظره مواجه شدند .

کاهش سهم مرورگر مایکروسافت

فایرفاکس موزیلا اما نتوانست از بحران به وجود آمده برای مایکروسافت آنگونه که گوگل از آن بهره مند شد سود ببرد و با کاهش ۰٫۴ الی ۷٫۶۹ درصدی از ابتداری سال میلادی یک سوم از کاربران خود را از دست داد . پیشبینی می شود در صورت ادامه ی روند فعلی سهم فایرفاکس از کاربران اینترنت تا حدود ماه مارس ۲۰۱۷  به کمتر از ۵ درصد سقوط کند ، سهم مایکروسافت تا پایان سال به ۲۵ درصد کاهش یافته و کروم تا پایان سال با افزایش سهم خود به ۶۶ درصد ، دو سوم کل کاربران اینترنت را به خود اختصاص دهد .

منبع :

Microsoft’s browser share continues its steep decline for month of August

 

 

 

 

بدون دیدگاه