آغاز به کار سرویس کسب و کار واتساپ

bonyan 1396/11/01

به زودی می توانید از طریق واتس اپ ، پیتزا سفارش دهید .!

واتساپ، در حال حاضر محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان محسوب می‌شود. این اپلیکیشن تصمیم گرفته است وارد دنیای کسب و کارهای کوچک شود. سرویس جدید این پلتفرم با نام Whatsapp For Business از طریق فروشگاه گوگل‌پلی برای کاربران آمریکا، انگلیس، مکزیک، ایتالیا و اندونزی موجود است و در طی چند هفته آینده  در سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت.

واتساپ بیزنس یک اپلیکیشن مجزا از پیام‌رسان واتساپ است. شرکت‌های مختلف قادر خواهند بود  ارتباط مستقیم‌تری با مشتریان خود که تقریبا 1.3 میلیلارد کاربر هستند،  داشته باشند .

کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را به‌صورت مستقیم از طریق فروشگاه گوگل‌پلی دانلود و آن را همانند سایر اپلیکیشن‌ها روی دستگاه خود نصب کنند. لازم به ذکر است این سرویس فعلا فقط مختص کاربران اندروید است. . مشتریان می‌توانند به‌صورت مستقیم و از طریق اپلیکیشن استاندارد واتساپ که از قبل از آن استفاده می‌کردند با فروشگاه‌های مورد علاقه‌ی خود ارتباط برقرار کنند. اپلیکیشن مجزای واتساپ بیزنس یک سری امکانات اضافه در اختیار افراد قرار خواهد داد که با بهره گرفتن از این ویژگی‌ها می‌توانند شرکت خود را مدیریت کنند. به عنوان مثال:

  • پروفایل‌های شرکت: با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند اطلاعات مهم برای برقراری ارتباط با شرکت شما را پیدا کنند.
  • ابزارهای هوشمند پیام‌رسانی: پاسخ سریع، پیام‌های خوش آمدگویی یا پیام‌های از پیش برنامه‌ریزی شده.
  • آمار و ارقام: اطلاعاتی در مورد پاسخ‌های شما و پیام‌های راهنما برای کاربران.
  • واتساپ وب: امکاناتی مشابه قابلیت‌های پیام‌رسانی واتساپ که می‌توان از طریق رایانه به آن دسترسی پیدا کرد.
  • نوع حساب کاربری: پروفایل شما به‌عنوان یک شرکت مشخص خواهد شد و کاربران می‌توانند شما را به شکل زیر مشاهده کنند:

 

AndroidPIT WHATSAPP business 3 w782

 

محدودیت‌های واتساپ بیزنس:

برای استفاده از واتساپ بیزنس باید شماره‌ی تلفن کسب و کار خود را ثبت کنید؛ این یعنی اگر قبلا از واتساپ استاندارد استفاده کرده‌اید باید یک شماره‌ی دیگر ثبت یا حساب کاربری قبلی خود را از نسخه‌ی استاندارد واتساپ حذف کنید. این سرویس در واقع شبیه اپلیکیشن استاندارد واتساپ است و شما می‌توانید با نصب اپ مخصوص واتساپ بیزنس روی گوشی اندروید خود از آن بهره ببرید و به‌طور همزمان با رایانه از نسخه‌ی تحت وب این سرویس جدید استفاده کنید.این سرویس فعلا از طریق فروشگاه گوگل پلی برای کاربران کشورهای اندونزی، ایتالیا، مکزیک، ایالات متحده‌ی آمریکا و انگلیس در دسترس قرار گرفته است. بر اساس اعلام رسمی واتساپ، طی چند هفته‌ی آتی شاهد ارائه‌ی این سرویس برای سایر نقاط جهان خواهیم بود.

منبع : https://www.androidpit.com/whatsapp-business-release-features

بدون دیدگاه