استفاده از سرفیس در فضا

bonyan 1395/12/24

فهرست مطالب
استفاده از سرفیس در فضا

استفاده از سرفیس در فضا

فضانوردان NASA در ایستگاه بین المللی فضایی از Microsoft Surface استفاده می کنند

برای اولین بار به عنوان بخشی از آزمایشات توالی یابی بیومولکولی که توسط ناسا در ایستگاه بین المللی فضایی در حال انجام است ، DNA با موفقیت در جاذبه ی نزدیک به صفر توالی یابی شد .توانایی توالی یابی DNA یک ارگانیزم زنده در فضا اتفاقیست که می تواند روزنه های جدیدی رو به حوزه هایی علمی و پزشکی باز کند. امروز ناسا این خبر را به همراه دو تصویر از ایستگاه بین المللی فضا  منتشر کرد ، همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ، Microsoft Surface Pro 3 توسط فضانوردان ایستگاه فضایی در حال استفاده است .

فضانوردان برای توالی یابی DNA از دستگاه های توالی یابی DNA موسوم به MinION که به صورت تجاری عرضه می شود استفاده کرده اند ، این دستگاه ها که توسط Oxford Nanopore Technologies طراحی و ساخته شده اند با سلول های قابل تعویضی کار میکند که حسگر های نانوی لازم برای آزمایش بر روی آنها قرار دارند .

MinION از طریق USB به PC و لپتاپ متصل شده و به هیچگونه زیرساخت رایانه ای دیگری برای توالی یابی  DNA نیاز ندارد .همانطور که همه می دانیم دستگاه های Surface Pro 3 به همراه یک پورت USB 3.0 عرضه می شوند که آنها را برای استفاده در چنین آزمایشات مهم و پیشگامانه ای توسط فضانوردان ایده آل می کند.

منبع :

NASA Astronauts are using Microsoft Surface in the International Space Station

بدون دیدگاه