امنیت سایبری : بخش جدایی ناپذیر از خدمات مدیریت

bonyan 1396/04/28

ارائه دهندگان خدمات مدیریتی موقعیت منحصر به فردی در بازار دارند. این ارائه دهندگان باید متخصصان فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف، از جمله سخت افزار و  پشتیبانی از مشتری نیز باشند.. کسب و کار آنها بر پایه تداوم کسب و کار مشتریان خود است. متأسفانه، عوامل مختلفی می توانند این تداوم را نقض کنند و گاهی اوقات از طرف واحد MSP  کنترل نمی شوند.

طبق معمول، هر زمان در مورد حملات سایبری صحبت می کنیم اولین کار این است که از زیرساخت های خود به طور موثر محافظت کنید، اما اگر مشتریان شما اقدامات لازم را انجام ندهند، تلاش های شما ممکن است بیهوده باشد. به همین دلیل است که ارائه خدمات امنیتی علاوه بر سایر خدمات ارائه شده به مشتریان شما برای کسب و کار حیاتی است.

msp report featured

نه تنها کنترل و مدیریت امنیت ، دارایی های مشتریان شما را حفظ می کند، بلکه همچنین تضمین می کند که مشتریان از خدمات دیگری که ارائه می دهید، بهره مند می شوند. به همین دلیل است که بیشتر شرکتهایی که خدمات مدیریتی را ارائه می دهند در زمینه امنیت سایبر نیز کار می کنند

آزمایشگاه کسپرسکی حدود 569 نظرسنجی از واحد کنترل پروژه در ده کشور انجام داد تا بررسی کند که چگونه کنترل امنیت سایبری می تواند تعیین کننده موفقیت باشد و چالش هایی که آنها در خدمات مدیریت ویژه امنیت مدیریت ایجاد می کنند را بررسی کنند.

یافته های اصلی این پژوهش :

  • گسترش خدمات امنیتی می تواند یکی از عوامل مهم در رشد بازار باشد.
  • شرکت ها معمولا به دلیل داشتن نقاط ضعفی مانند فقدان متخصصان داخلی، ناآگاه بودن کارکنان همواره در پی بهبود بخشیدن تقاط ضعف خود می باشند. همین امر این فرصت را برای ارائه دهندگان خدمات فراهم می سازد تا امنیت سایبری را در پرتفوی خود بکار گیرند و این شکاف ها را پر کنند.
  • در اکثر نقاط جهان امروزه این مساله کاملا قابل درک شده است که امنیت سایبری در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از خدمات فناوری اطلاعات می باشد که البته همراه با پیچیدگی و توجه کافی به زیر ساخت های مشتری است.
  • برای برآورده کردن انتظارات مشتریان، بایستی از سطح بالایی از اتوماسیون، انعطاف پذیری در شرایط تغییر شرایط، گزارش دهی منظم، پشتیبانی سریع و همیشه در دسترس و توانایی حفاظت از کل زیرساخت ها وجود داشته باشد.

منبع : https://www.kaspersky.com/blog/msp-trends-and-challenges/17718/

بدون دیدگاه