برنامه های VPN برای iOS از فروشگاه اپل در چین حذف شده است

bonyan 1396/05/08

chinese apple vpn

کمپانی اپل از طرف دولت و رژیم  پکن تحت فشار قرار گرفته است تا برنامه VPN را از نسخه چینی فروشگاه App iOS خود حذف نماید.در پست وبلاگ، ExpressVPN توضیح می دهد که چگونه یک اظهارنامه از اپل دریافت کرد که  خواستار حذف برنامه از فروشگاه بوده است.در این ایمیل خواسته شده است به دلیل وجود محتوایی که در چین غیر قانونی است این برنامه به صورت کامل حذف شود.

apple email

به نظر می رسد ExpressVPN به طور خاص هدف قرار نگرفته است. دیگر برنامه های VPN، مانند Star VPN، نیز با این مساله برخورد کرده اند. بدیهی است که نرم افزار VPN رژیم چینی را غافلگیر کرده است، زیرا  استفاده از  آنها توسط شهروندان باعث می شود آنها بتوانند  در برابر “فایروال بزرگ چین”  که بسیار نیز مشهور است، بایستند.

البته این یکی از نگرانی ها است – رژیم های اقتدارگرا ممکن است از نبود دسترسی به فناوری VPN برای نظارت بیشتر و سانسور دسترسی مردم به اینترنت استفاده کنند و به ارتباطات خصوصی افراد  دست یابند.

اما آنها تنها گروهی نیستند که می توانند از امنیت آنلاین ضعیف بهره ببرند. هکرهای جنایتکار همچنین می توانند از افرادی که از VPN ها استفاده نمی کنند سواستفاده و اطلاعات آنها را کنترل و سرقت نمایند.

در حال حاضر ممکن است افرادی از این اقدام اپل جهت حذف این برنامه  ناراحت باشند اما این را در نظر بگیرید – چه کار دیگری می توانند انجام دهند؟ چین می تواند به راحتی امکان فروش محصولات اپل در کشور خود لغو نماید. بنابراین آنها بایستی مطابق با قوانین سرزمینی که محصولاتشان در آنها در حال فروش است عمل نمایند.

خوشبختانه ExpressVPN اشاره کرد که حذف برنامه های VPN لزوما به این معنی نیست که به هیچ وجه امکان داشتن این برنامه را ندارید. در حال حاضر، به نظر می رسد، اگر بتوانید به یک فروشگاه App iOS در کشور دیگری دسترسی پیدا کنید، همچنان می توانید یک برنامه VPN برای دستگاه iOS خود را دانلود کنید:

حداقل  برنامه VPN که برای  سیستم عامل های Windows، Mac و Android وجود دارد، هنوز حذف نشده و  کاربران چینی می توانند آنها را  دانلود نمایند.

البته، فایروال اینترنتی چین از دسترسی به سایت های دانلود جلوگیری می کند …

منبع : https://www.welivesecurity.com/2017/07/30/ios-vpn-apps-removed-apples-chinese-app-store/

بدون دیدگاه