تغییر رابط‌ کاربری جستجوی ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت

bonyan 1396/09/01

SearchUI Hero 0

جدیدترین خبر‌ها حاکی از تغییر در رابط‌کاربری بخش جستجوی ویندوز و اصلاح آن است. طبق اخبار منتشر‌شده در آخرین نسخه از بیلد رد استون ۴ که برای کاربران اینسایدر ارائه شده‌، شاهد تلاش مایکروسافت برای اعمال برخی تغییرات در قسمت جستجوی ویندوز و رابط‌کابری آن هستیم. رابط کاربری جدید به‌گونه‌ای است که دستیار هوشمند کرتانا از بخش جستجو مجزا شده و در آن از زبان طراحی فلوئنت استفاده شده است. گفتنی است این تغییر در حال حاضر به صورت پنهان در ویندوز وجود دارد و می‌توان با دستکاری بخش رجیستری این رابط‌کاربری را فعال کرد. به نظر می‌رسد مایکروسافت رابط‌کاربری جدید را از اپل الهام گرفته است، زیرا پیش‌تر این طراحی در سیستم عامل مک سیرا وجود داشت. همان‌طور که گفتیم این بخش در‌حال توسعه و آزمایش است و مسلما استفاده از آن بدون نقص نخواهد بود؛ اما برای تجربه پیش از موعد آن می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید: ابتدا در بخش Run عبارت Regedit را وارد و سپس روی گزینه OK کلیک کنید تا وارد بخش رجیستری ویندوز شوید. در این قسمت به آدرس زیر رفته تا کلید رجیستری جدیدی ایجاد کنید.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search\Flighting

97327bb1 7e79 4ebd ad2d 17f8ec113df3

حال با کلیک راست روی Flighting یک کلید جدید با نام Override ایجاد کنید. سپس در پوشه Override کلید(DWORD (32-bit جدیدی با نام ImmersiveSearch ایجاد و مقدار آن را برابر ۱ قرار دهید.

2

حال پس از ذخیره و راه‌اندازی مجدد سیستم شاهد اعمال تغییرات انجام شده خواهید بود. شایان ذکر است که مایکروسافت هنور به‌طور رسمی از این رابط‌کاربری جدید در ویندوز ۱۰ رونمایی نکرده است و با اطمینان نمی‌توان از حذف یا ادامه یافتن آن سخنی به میان آورد.

بدون دیدگاه