داستان حمایت اوست از یک کسب و کار کوچک  

bonyan 1396/06/12

این داستان کسب و کار کوچکی است که  توسط هکرها هک شد و آنتی ویروس اوست آن را نجات داد

صبح شنبه یکی از روزهای  ماه آوریل است. مشتریان در حال رفتن به یکی از بزرگترین عمده فروشان لوله کشی در شمال بوهمیا هستند. اما هنگام رجوع به واحد فروش ، چهار کارمند را می بینند که به  صفحه نمایش کامپیوترشان خیره شده اند و  ناامیدانه می گویند سیستم حسابداری آنها مسدود شده است، و نمیتوانند صورتحساب صادر کنند، و همه فایلها به صورت ناگهانی غیرقابل دسترس شده اندپس از بررسی توسط مدیر داخلی مشخص شد که تمام طرح های گرافیکی، اسناد حسابداری و تمام داده ها به سادگی از بین رفته است. سیستم آنها حمله ای به نام CrySiS را تجربه كرده است كه از سپتامبر 2015 به عنوان یک تهدید فعال شناخته شده است. در کمال تاسف مدیر هیچ ابزار رمزگشایی جهت خلاص شدن از شر باج افزار ها پیدا نمی كند. در ظاهر تنها راه حذف آن، پرداخت جریمه است که  مهاجمان ناشناخته درخواست می کنند

باج افزارها  حال حاضر یکی از بزرگترین تهدیدات آنلاین در جهان هستند  و این فقط مخصوص شرکت ها و کمپانی های بزرگ نیست.

Jakub Kroustek، سرپرست تیم آزمایش تهدید در اوست  توضیح می دهد: حملات باج افزار نه تنها مشکل شرکت های بزرگ است بلکه  کسب و کارهای کوچک و متوسط را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .زیرا اغلب آنها ممکن است زمان، بودجه یا تخصص کافی  را برای اختصاص یک سیستم امنیتی داخلی با کیفیت نداشته باشند.”

با توجه به حمله CrySiS ، کسب و کار برای عمده فروشان لوله کشی متوقف شد. پس از مشاوره با متخصصان، آنها می دانستند که پرداخت باج هیچ تضمینی جهت  برگرداندن داده ها و  پرونده های آنها نیست. مدیر فناوری اطلاعات آن مجموعه توانست با استفاده از نسخه پشتیبان  قادر داده های سیستم حسابداری خود را احیا کند. اما اسناد دیگر، از جمله لیست های قیمت، برای هفته ها غیر قابل دسترس بود.

در همین اثنا، کارشناسان آزمایشگاه تهدید  اوست  در حال تویعه ابزار لازم برای رمزگشایی بودند و به لطف دوستی بین یک مهندس شاغل در اوست  و یک کارمند شاغل در مجموعه  عمده فروشی لوله کشی، مدیر شبکه شرکت لوله کشی یکی از اولین کسانی بود که توانست از این  ابزار حفاظت استفاده و آن را اجرا کند.

وی در نامه ای به آزمایشگاه های تهدید Avast نوشت: “بسیار ممنونم.” “رمزگشایی شما کار  کرد و ما هم اکنون به تمام فایل های خود دسترسی داریم.”

حفاظتی کامل  برای شرکت های کوچک و متوسط

از ماه ژانویه تا مارس سال 2017، اوست توانست  بیش از شش میلیون حملات  باج افزار را در سراسر جهان مسدود کند. و در سال 2016، کارشناسان امنیتی اوست موفق به شناسایی و محافظت در برابر بیش از 150 گونه جدید باج افزار شدند.  اوست در حال حاضر 20 ابزار رمزگشایی را به صورت رایگان ارائه می دهد. این ابزار برای افراد و شرکت ها به طور یکسان در دسترس است .

راهکارهایی جهت محافظت از شما در برابر باج افزارها :

  • یک آنتی ویروس  قابل اعتماد را بر روی تمام دستگاه های خود نصب کنید، از جمله گوشی های هوشمند.
  • هرگز پیوستهای ایمیل مشکوک را باز نکنید.
  • اطلاعات خود را به طور مرتب بر روی دیسک خارجی و آفلاین پشتیبان گیری کنید.
  • اگر شما توسط باج افزارها  تحت تأثیر قرار گرفتید، به هیچ وجه باج درخواستی را پرداخت نکنید؛ بررسی کنید که آیا ابزارهای رمزگشایی در دسترس شما هستند یا نه.

منبع : https://blog.avast.com/avast-helps-small-business-recover-from-ransomware-attack

بدون دیدگاه