رونمایی مایکروسافت از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت برای محیط‌های آموزشی

bonyan 1396/11/04

مایکروسافت از لپ‌تاپ‌ها و ابزارهای جدیدی  رونمایی کرده‌اند که می‌تواند توجه قشر زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان را به خود جلب کند. قیمت پایه‌ی این لپ‌تاپ‌ها ، از ۱۸۹ دلار شروع می‌شود؛ همچنین نسخه‌ی جدید از بازی ماینکرافت  معرفی شده است که این‌ بار بر حوزه‌ی شیمی تمرکز خواهد داشت و در آخر، این شرکت از طرح‌های جدید سرویس آفیس ۳۶۵ رونمایی کرده است تا معلمان و دانش‌آموزان راهی هموارتر در پیش‌ روی خود داشته باشند.

dims

ارزان‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ مربوط به شرکت لنوو می‌شود. لپ‌تاپ Lenovo 100Eکه با قیمت پایه‌ی ۱۸۹ دلار عرضه خواهد شد، درست مانند دیگر لپ‌تاپ‌های حوزه‌ی آموزش، از ظاهری ساده برخوردار است. این دستگاه از پردازنده‌ی آپولو لیک سِلِرون اینتل بهره می‌برد. بدنه‌ی این دستگاه از پلاستیک ساده ساخته شده و شما می‌توانید زاویه‌ی صفحه‌نمایش آن را تا ۱۸۰ درجه تغییر دهید و به حالت تخت در آورید.

 

dims 1microsoft education 4 1

محصولات جدید ویندوزی تنها به لنوو خلاصه نمی‌شود و مایکروسافت از محصولات شریک جدید خود تحت برند JP‌ نیز رونمایی کرده‌ است. نخستین دستگاه که Classmate Leap T303 نام دارد با قیمت پایه‌ی ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد. از ویژگی‌های برجسته‌ی این دستگاه پشتیبانی از قابلیت ویندوز هلو است.

دومین مدل Trigono V401 نام دارد. متأسفانه هیچگونه جزئیاتی درباره‌ی مشخصات سخت‌افزاری دو دستگاه فوق اعلام نشده است؛ اما مایکروسافت اعلام کرده که این دستگاه‌ها علاوه‌ بر شارژدهی طولانی‌مدت، از تکنولوژی وای‌فای سریع‌تری نیز برخوردار هستند. همچنین این شرکت اعلام کرده است که مدارس می‌توانند علاوه‌ بر سفارش نسخه‌های معمول ویندوز ۱۰، این دستگاه‌ها را با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس سفارش بدهند .

مایکروسافت قصد دارد با ارائه‌ی به‌روزرسانی جدید و با تمرکز بر موضوعات مربوط به علوم شیمی،  بازی ماینکرافت  را به منبعی مفید برای محیط‌های آموزشی تبدیل کند. با به‌روزرسانی جدید، دانش‌آموزان خواهند توانست به آزمایش‌های مختلف در محیط مجازی این بازی بپردازند و درباره‌ی موضوعات گسترده‌ای مانند، ساخت ترکیبات و درک ایزوتوپ‌های پایدار، دانش کسب کنند. اما نکته‌ی مهم به سرویس آفیس ۳۶۵ و گسترش آن در محیط‌های آموزشی مربوط می‌شود. به‌زودی توانایی خواندن متون با صدای بلند به نرم‌افزار ورد برای مک، اوت‌لوک برای دسکتاپ و وان‌نوت برای مک، آیپد و آیفون راه پیدا خواهد کرد. به‌علاوه، مایکروسافت در حال تبدیل املاء به یکی از ویژگی‌های کلیدی آفیس ۳۶۵ است. در این بین معلمان نیز از ویژگی‌های جدید بهره‌مند خواهند شد و بالاخره خواهند توانست صفحات را قفل کنند تا دانش‌آموزان از ایجاد تغییر در آن‌ها ناتوان شوند . لازم به ذکر است لپتاپ‌های ویندوزی تنها به اپلیکیشن‌های تحت‌وب محصور نیستند و در زمانِ نبودِ دسترسی به اینترنت نیز قابلیت ارائه‌ی خدمات را دارا هستند

منبع : engadget

بدون دیدگاه