رونمایی مایکروسافت از ویندوز 10 پرو برای کاربران حرفه‌ای و کامپیوترهای رده بالا

bonyan 1396/05/21

ویندوز پرو  10  برای ایستگاه های کاری یک نسخه با کیفیت بالا از ویندوز 10 پر طرفدار است که دارای پشتیبانی منحصر به فرد برای سخت افزارسرور طراحی شده است و توانایی  پاسخگویی به ماموریت مهم و محاسبه حجم کار فشرده را داراست.

مایکروسافت در این زمینه می گوید ؟ما می دانیم که کاربران نیازهای منحصر به فردی برای کارآمد بودن دارند و ما بازخوردی را که از کاربران می گیریم جدی می گیریم. بسیاری از این بازخوردهای ارزشمند از طریق برنامه Insider ویندوز می آید. امروز ما بسیار هیجان زده ایم تا  اعلام کنیم  نسخه جدیدی از ویندوز 10  طراحی شده است تا  پاسخگوی نیازهای کاربران پیشرفته ما در کامپیوترهای ایستگاه کاری خود باشد.

7902879a6ca661d2c214a163fe79f8ab

ویندوز 10 Pro برای ایستگاه های کاری به طور مستقیم باعث افزایش کارایی و قابلیت اطمینان می شود و دارای ویژگی های زیر است :

ReFS (فایل‌سیستم انعطاف‌پذیر): ReFS باعث می‌شود تا داده‌های ذخیره شده در فضا‌های ذخیره‌سازی فیزیکی به اندازه‌ی داده‌های ابری انعطاف‌پذیر باشند و مدیریت آن‌ها نیز آسان‌تر شود. ReFS به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر خرابی داده‌ها منعطف باشد. این فایل‌سیستم همچنین برای نگه‌داری حجم‌ عظیم اطلاعات و ترمیم خودکار داده‌ها بهینه‌سازی شده است. ReFS از جریان‌های یک‌پارچه‌ی موجود در فضاهای ذخیره‌سازی شما محافظت می‌کند. فایل‌سیستم مورد بحث با استفاده از جریان‌های یک‌پارچه می‌تواند هنگام آسیب‌ دیدن داده‌ها، این وضعیت را شناسایی کرده و سپس از یک نسخه‌ی سالم از داده‌ی یاد شده که در درایوهای دیگر وجود دارد، استفاده کند.

حافظه‌ی پایدار: ویندوز ۱۰ پرو برای ورک‌استیشن‌ها با بهره بردن از ماژول‌های حافظه‌ی غیر فرار (NVDIMM-N) برای اجرای اپلیکیشن‌ها و داده‌هایی که نیاز به منابع سخت‌افزاری زیادی دارند، بهینه شده است. NVDIMM-N باعث می‌شود تا کاربر بتواند فایل‌های مورد نظر خود را با سریع‌ترین سرعت ممکن بنویسد و بخواند. از آنجا که NVDIMM-N یک حافظه‌ی غیر فرار محسوب می‌شود، حتی اگر ورک‌استیشن خود را خاموش کنید، فایل‌های شما روی آن نگه داشته خواهد شد.

اشتراک‌گذاری سریع‌تر فایل‌: ویندوز ۱۰ پرو برای ورک‌استیشن‌ها شامل ویژگی جدیدی به نام SMB Direct است. SMB Direct امکان استفاده از آداپتورهایی را که قابلیت دسترسی مستقیم از راه دور مستقیم (RDMA) دارند، فراهم می‌کند. می‌توان آداپتورهای شبکه‌‌ای را که از RDMA پشتیبانی می‌کنند، با سرعت کامل و با کم‌ترین نرخ تاخیر و نیز کم‌ترین مصرف پردازنده‌ی مرکزی به کار گرفت. این ویژگی برای اپلیکیشن‌هایی که به حجم داده‌ی بسیار زیادی دسترسی دارند، فعال می‌شود.

افزایش توان: هنگامی که آداپتورهای شبکه بخواهند حجم زیادی از داده‌ها را با سرعت انتقال دهند، این قابلیت باعث می‌شود تا بتوان از حداکثر سرعت شبکه بهره گرفت.

نرخ تاخیر کم: این ویژگی باعث می‌شود تا درخواست‌های شبکه با سرعت بسیار زیاد پاسخ داده شوند و در نتیجه در هنگام کار با فایل‌های راه‌ دور، کاربر حس کار با فایل‌های محلی را تجربه خواهد کرد.

استفاده‌ی کم از پردازنده‌ی مرکزی: هنگام انتقال داده‌ها در شبکه، از چرخه‌های پردازنده‌ی مرکزی کم‌تری استفاده خواهد شد که در نتیجه منابع پردازشی بیشتری در اختیار سایر اپلیکیشن‌های اجرا شده در سیستم خواهد بود.

پشیبانی گسترش‌یافته از سخت‌افزار: یکی از موضوعاتی که توسط کاربران ویندوز اینسایدر بارها مطرح شده، محدودیت در بهره گرفتن از قدرت کامل سخت‌افزاری دستگاه آن‌ها بوده است. به همین دلیل مایکروسافت در ویندوز ۱۰ پرو برای ورک‌استیشن‌ها، پشتیبانی از سخت‌افزارها را گسترش داده است. کاربران اکنون قادر خواهند بود تا این نسخه از سیستم‌عامل را روی دستگاه‌هایی با مشخصات فنی سخت‌افزاری بسیار قدرتمند اجرا کنند. از جمله ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمندی که توسط این نسخه از ویندوز ۱۰ به‌طور کامل پشتیبانی می‌شوند، می‌توان به پردازنده‌های اینتل زئون یا ای‌ام‌دی اوپترون تا ۴ پردازنده اشاره کرد و این در حالی است که نسخه‌ی قبلی ویندوز ۱۰ پرو تنها به استفاده از دو پردازنده محدود بوده است. علاوه بر این، محدودیت ۲ ترابایتی حافظه در ویندوز ۱۰ پرو ورک‌استیشن به ۶ ترابایت ارتقا یافته است.

بنا به گفته ی مایکروسافت عملکرد در این دنیای جدید نوآوری سریع ضروری است و ما همچنان در ویندوز 10 Pro برای ایستگاه های کاری سرمایه گذاری می کنیم تا کاربران قدرتمند ویندوز بتوانند هر کارایی هر جنبه ای از دستگاه  را به حداکثر برسانند.  این نسخه همزمان با انتشار به‌روزرسانی پاییزه‌ی ‌Creators ویندوز ۱۰، به‌طور رسمی منتشر خواهد شد. قرار است آپدیت پاییزه‌ی Creators سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت در اواخر سال جاری به‌طور عمومی در دسترس کاربران قرار گیرد.

بدون دیدگاه