سازندگان باج افزار ها

bonyan 1395/12/24

فهرست مطالب

 

سازندگان باج افزار ها

سازندگان باج افزار ها در تلاشند نشان دهند که برای شما اهمیت قائلند

F-secure، شرکت تامین کننده امنیت سایبری که در فنلاند مستقر است ، در گزارش روز چهارشنبه ی خود میگوید :

معمولا سازندگان باج افزار ها تلاش میکنند درجه ای از اعتماد را بین خود و شما حاکم کنند  و به شما نشان دهند که آسودگی شما برای آنها حائز اهمیت است .

در این مطالعه با شروع از اولین صفحه ی باج خواهی، برای ارتباط با سازندگان باج افزار ، ” تجربه ی مشتری ” در پنج دسته باج افزار مورد ارزیابی قرار گرفته است.

از یک سو این متجاوزین خلافکارانی کثیف محسوب میشوند  اما از سوی دیگر مجبورند درجه ای از اعتماد  را بین خود  و قربانی ایجاد کنند ، سرویس هایی را ارائه کنند تا در پایان کار بتوانند مشتری یا قربانی را برای پرداخت متقاعد سازند .

از همین رو ، باج افزار ها مشابه سایر کسب و کار های قانونی رفتار میکنند ، صفحه ی وب قابل دسترسی دارند ، دارای راهنمای مفیدی هستند ، نسخه ی آزمایشی برای رمزگشایی ارائه میکنند و حتی کانال هایی را برای پاسخگویی به مشتریان در نظر گرفته اند و اپراتورهایی در سمت دیگر سیستم به قربانیان پاسخ می دهند .

در این مطالعه آشکار شد از چهار باج گیر مورد بررسی ، ۳ باج گیرحاضر به مذاکره بر سر مبلغ  باج بوده و به طور متوسط ۲۹ درصد تخفیف برای قربانی قائل شده اند.

محققان همچنین به این مورد پی بردند که ضرب العجل های این باج افزارها لزوما غیر قابل تغییر نیستند و ضرب العجل های تمام گروه های فعال در این بررسی تمدید شده است .

Sean Sullivan، مشاور امنیتی در F-secure می گوید :

” ما میخواهیم دیدی متفاوت از این مشکل رو به گسترش ارائه دهیم ، اما نهایتا هدف ما این است که از این فرصت استفاده کرده و به افراد و کسب و کارها یادآور شویم که برای حفاظت از خود در برابر این تهدیدات چه کاری میتوانند انجام دهند “

مشاور امنیتی در F-secure ادامه میدهد :” به روز رسانی برنامه ها ، استفاده از نرم افزار های امنیتی مناسب ، استفاده با احتیاط از ایمیل و مهمتر از همه ، برای زمانی که تمام این موارد کاری از پیش نبرند ، تهیه ی نسخه ی پشتیبان از اطلاعات (قبل از آنکه تبدیل به یک قربانی شوید!) راه حلی مناسب است . “

منبع :

http://gadgets.ndtv.com/internet/news/ransomware-criminals-seek-to-show-they-care-about-you-f-secure-863191

 

بدون دیدگاه