فکر می کنید اپیدمی ExPert به شما مربوط نمی شود؟ دوباره فکر کن

bonyan 1396/04/14

گزارش های اخیر در مورد حملات سایبری جهانی نشان داد که بیشتر قربانیان این حملات کسب و کارهای بزرگ بودند. این بدان معنا نیست که کاربران معمولی رایانه باید خیالشان راحت باشد که طعمه نیستند. ایجاد اختلال در کسب و کارهای بزرگ بر روی سبک زندگی شخصی افراد اثر می گذارند

فراموش نکنید که تمرکز اصلی شرکت های بزرگ تولید کالاها و خدماتی است که ماد به آن تکیه می کنیم و از آنها استفاده می کنیم. انواع شرکت هایی را که به طور مستقیم بر زندگی ما تأثیر می گذارد، در نظر بگیرید: تولید کنندگان مواد غذایی، تامین کنندگان، سیستم حمل و نقل، فروشگاه ها، چراغ های راهنمایی ، سیستم کنترل ترافیک هوایی و زمینی و بانک ها.

expetr for everyone featured

یک مثال کوچک: یک فرد می خواهد یک  شکلات خرید کند ، اما فروشگاه هیچ شکلاتی ندارد  چون ExPetr تمام سیستم های تولید کارخانه شکلات را رمزگذاری کرده است.هیچ چیز در فروشگاه ها نمی تواند خریداری شود هیچ ثبت پول و عملیات بانکی ایی قابل انجام نیست. صف های طولانی توسط مردم شکل میگیرد، مردمی که استدلال می کنند و امیدوار هستند که بحران به زودی پایان یابد. یا شاید شرکتی که  شکلات را در کشتی های کانتینر غول پیکر حمل میکند نیز قربانی ExPetr شده است، که همین امر باعث ایجاد مشکلات در تدارکات در بنادر مختلف می شود و  تعلیق محموله های شکلات را در پی دارد.

حالا، بگذارید مثال دیگری بزنیم.  شخصی را در نظر بگیرید که تصمیم دارد از مرخصی خود استفاده کرده و برای تعطیلات به سفر برود اما سرورهای فرودگاه رمزگذاری شده اند، بنابراین تمام پروازهای لغو می شوند. اپراتورهای تور نیز این مشکلات را تجربه می کنند؛ مشکلات کامپیوتر آنها را مجبور به توقف فروش بسته های تعطیلات خود می کند.

بنابراین حتی اگر رایانه شخصی شما مورد حمله قرار نگرفته باشد – حتی اگر اکثریت قربانیان شرکتی یا صنعتی باشند – اپیدمی جهانی NotPetya به شما مربوط می شود. شما احتمالا می توانید امروز شکلات مورد علاقه خود را از مغازه یا فروشگاه  دریافت کنید، اما واقعیت این است که تضمینی وجود ندارد که ماه آینده هم بتوانید. زیرا امکان دارد در فرایند تولید شکلات تنها یک نفر به حفاظت سیستم خود در برابر این باج افزارها اهمیت نداده باشد.

منبع :https://blog.kaspersky.com/expetr-for-everyone/17374/

بدون دیدگاه