قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار توسط سیستم عامل کروم

bonyan 1396/09/04

[vc_row text_align=”justify”][vc_column][vc_column_text]چندی پیش گوگل از قابلیت جدید نرم‌افزار Google Docs پرده‌برداری کرد؛  با استفاده از این ویژگی شما می توانید گفتار خود را به نوشتار تبدیل کنید. البته برای استفاده از این ویژگی باید برنامه Google Doc به‌صورت مداوم روی دستگاه شما در حال اجرا باشد؛ اما با توجه به درخواستی که مبنی بر تغییر کدها صورت گرفت، سیستم عامل کروم به‌زودی این قابلیت را بدون اینکه نیازی به اجرای مداوم گوگل داک باشد، در دسترس عموم قرار خواهد داد.

ap resize 1

چندی پیش کروم درخواست اعمال تغییراتی در کدها را دریافت کرد عبارت بودند از :

  • پشتیبانی از قابلیت دیکته در سیستم عامل کروم (اولین نسخه)
  • راه‌اندازی قابلیت فوق با فشردن دکمه‌های Ctrl+Alt+S
  • فشردن هر میان‌بر یک فرآیند دیکته جدیدی را آغاز کند
  • با شروع فرآیند دیکته، آیکون صدا فعال شود
  • با سکوت کاربر، تشخیص داده شود که دیکته به اتمام رسیده است

البته برای بار نخست باید به منوی تنظیمات مراجعه و دسترسی به این میان‌بر را به‌صورت دستی تنظیم کنید. هنگامی که آیکون صدا به نمایش درآمد، شروع به صحبت کنید و زمانی که صحبت خود را به اتمام رساندید، نرم‌افزار از سکوت شما این گونه برداشت می‌کند که فرآیند تکمیل شده است. البته لازم به ذکر است که متأسفانه به دلیل اینکه درخواست فوق خصوصی است، هیچ اسکرین شاتی از نحوه عملکرد قابلیت دیکته روی سیستم عامل کروم در دست نیست و مشاهده عملکرد این قابلیت و کسب اطلاعات بیش‌تر، مستلزم صرف کمی صبر و حوصله خواهد بود.

منبع : http://www.androidpolice.com/2017/11/23/system-level-dictation-coming-chrome-os-accessibility-feature/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه