محافظت از کودکان در محیط اینترنت

bonyan 1396/11/19

اغلب کودکان امروزه ، ساعات زیادی را صرف حضور در اینترنت و انجام بازی های آنلاین می کنند اما چگونه می توانیم به عنوان والدین، فرزندانمان را در اینترنت محافظت نماییم؟

Safer internet day

فروشگاه Google Play دارای یک بخش خانوادگی است که در آنها لیست برنامه های تأیید شده  که محدودیت سنی ندارند وجود دارد و فقط اجازه می دهد آگهی هایی که برای کودکان مناسب هستند را نشان دهد. فروشگاه App اپل همچنین دارای دسته بندی کودکان است که تنها به برنامه هایی اجازه می دهد که با الزامات حفاظت از کودکان مطابقت داشته باشند. تبلیغات مرتبط با متن نیز باید برای کودکان مناسب باشد.

اینترنت ابزار یادگیری عالی و پلت فرم مناسبی برای سرگرمی است، اما مهم این است که اطمینان حاصل کنیم که کودکان نیز از خطرات موجود در اینترنت  آگاه هستند. والدین نیازی به تعریف همه چیزهای وحشتناکی که می توانند در اینترنت اتفاق بیفتند، ندارند. اما فرزندان خود باید بدانند که اگر آنها مراقب نباشند، اینترنت می تواند خطرناک باشد. همین امر در مورد رسانه های اجتماعی نیز صادق است.

والدین باید با فرزندان خود درباره رسانه های اجتماعی  صحبت کنند. سپس آنها باید از طریق تنظیمات حریم خصوصی به فرزندان خود، توضیح دهند که چه اطلاعاتی می توانند به اشتراک بگذارند . اذیت سایبری یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید با کودکان در مورد آن  صحبت شود. در برنامه های پیام رسانی محبوب مانند WhatsApp، می توانید این برنامه را به نحوی تنظیم کنید که فقط مخاطبین کودک قادر به استفاده از آن باشند.

علاوه بر توضیح خطرات احتمالی، مهم است که والدین به طور مستقیم در فعالیت های آنلاین کودکان خود مشارکت داشته باشند. با هم به اینترنت بروید و اجازه دهید فرزندتان به شما نشان دهد که بیشترین لذت را از چه چیزی میبرند. به این ترتیب، کودکان احساس می کنند که والدینشان سرگرمی های آنها را می فهمند و اگر مشکلی وجود داشته باشد، به آنها مراجعه می کند.

کودکان بدون هیچ مشکلی می توانند به صورت آنلاین و  بدون نیاز به کمک و نظارت، از برنامه ها و دستگاه های خود استفاده کنند. با این حال، والدین باید اطمینان حاصل کنند که محتوای ارائه شده  برای آنها مناسب است یا خیر.

منبع : Avast

بدون دیدگاه