نفوذ به سرویس های اپرا

bonyan 1395/12/25

فهرست مطالب
نفوذ به سرویس های اپرا

نفوذ به سرویس های اپرا

اپرا از کاربران سرویس Sync Password  می خواهد تا هرچه سریعتر پسورد هایی را که در این سرویس ذخیره کرده اند تغییر دهند.

اپرا با ارسال ایمیلی به تمام کاربران سرویس Sync Password اطلاع داده است که این سازنده ی مرورگر در هفته ی جاری نفوذی به سیستم های خود را کشف کرده است .

اپرا می گوید پس از کشف این حمله که به نفوذگر این امکان را داده بود تا دسترسی کامل به سرویس Sync Password  پیدا کند ،  با قطع دسترسی غیرمجاز تحقیقات خود را برای بررسی ابعاد این نفوذ آغاز کرده و به این باور رسیده است که تمامی اطلاعات کاربران مانند نام های کاربری و رمز های ورود به سرقت رفته است .  در نتیجه از کاربران تقضا می کنید هرچه سریعتر نسبت به تغییر اطلاعات خود اقدام کنند.

البته اپرا موارد امنیتی را در مورد ذخیره سازی رمز رعایت میکند همچنان که در بیانیه ی اپرا آمده است :

 

  • ” هرچند ما اطلاعات کاربران را تنها به صورت رمز نگاری شده ذخیره می کنیم برای احتیاط رمز ورود تمامی کاربران به سرویس Sync Password را ریست کردیم و به عنوان احتیاط بیشتر تمامی کاربران را تشویق می کنیم تا رمز های ورود سایتهای دیگر را که در Sync Password ذخیره کرده بودند تغییر دهند .”

 

اگر شما تحت تاثیر این حمله قرار گرفته باشید اپرا ایمیلی برای توضیح  این رخداد به همراه لینک تغییر رمز عبور برای شما ارسال کرده است . اما اگر به هر دلیلی این ایمیل را دریافت نکرده اید ، می توانید با مراجعه به این لینک کلمه ی عبور خود را تغییر دهید

نفوذ به سرویس های اپرا

این حمله حدود ۱٫۷ میلیون نفر از کاربران اپرا را تحت تاثیر قرار داده است که کمتر از ۰٫۵ درصد از کل کاربران اپرا را شامل می شود . کاربرانی که سرویس Sync  را بر روی مرورگر خود فعال نکرده اند می توانند با خیالی آسوده به استفاده ی خود از وب ادامه دهند .

منبع : اپرا

به نقل از :

http://www.neowin.net/news/opera-urges-sync-password-reset-after-breach

 

بدون دیدگاه