هک شدن شش میلیون حساب کاربری اینستاگرام

bonyan 1396/06/19

هکرها می گویند که توانسته اند که حساب های افراد مشهور در اینستاگرام را هدف قرار بدهند. علاوه بر آن که به اطلاعات میلیون ها کاربر خصوصی نیز  دسترسی داشته اند.فقط چند روز پس از آنکه هکرها توانستند حساب کاربری سلنا گومز را هک کرده و به شماره تلفن و آدرس های ایمبل وی دسترسی پیدا کنند ، مشخص شد  که تقریبا شش میلیون حساب کاربری اینستاگرام نیز ممکن است توسط هکر ها مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات خصوصی شان به سرقت رفته باشند.
هکرها، که خود را Doxagram نامیده اند، یک پایگاه داده آنلاین در وب سایت تاریک ایجاد کرده اند که برای مجرمان اینترنتی قابل دسترسی است. گروه ادعا می کند که “فقط 10 دلار (قیمت دو فنجان قهوه) برای دادن اطلاعات تماس  افراد مشهور” طلب می کنند.

Instagram Statement on Sep 1

این خبر باعث شد که بیانیه ای  توسط اینستاگرام صادر شود و در آن مطرح شود که : “ما به شدت از ایمنی و امنیت جامعه اینستاگرم مراقبت می کنیم، بنابراین می خواهیم به شما اطلاع دهیم که اخیرا در Instagram یک اشکال کشف کردیم که می تواند زمینه  دسترسی به آدرس ایمیل و شماره تلفن برخی افراد را فراهم کند حتی اگر آنها عمومی نبودند. ”
در ابتدا Instagram ادعا کرد که فقط درصد کمی از  حسابهای کاربری تحت تاثیر قرار گرفته است، اما هکرها به سرعت این ادعا را رد کردند، و شرکت فیس بوک را مجبور کردند که در برابر نحوه حفاظت خود در برابر این گونه حملات به کاربران خود توصیه هایی نماید. اینستاگرام گفت: “علاوه بر این، شما را تشویق می کنیم تا از طریق ابزار گزارشدهی ما هر گونه فعالیت های غیرعادی را به ما گزارش دهید.”
اعتقاد بر این است که یک حساب رسمی برای رئیس جمهور آمریکا، که توسط تیم رسانه های اجتماعی کاخ سفید اداره می شود، نیز در میان 6 میلیون حساب کاربری اینستاگرام مورد هک قرار گرفته است.

منبع : https://www.welivesecurity.com/2017/09/04/six-million-instagram-accounts-hacked/

بدون دیدگاه