کسپرسکی گروه هک lazarus را به مبارزه طلبید

bonyan 1395/12/23

فهرست مطالب
کسپرسکی گروه هک lazarus را به مبارزه طلبید

کسپرسکی گروه هک lazarus را به مبارزه طلبید

کسپرسکی گروه هک lazarus را به مبارزه طلبید ، برخی اوقات در دنیای امنیت سایبری اتفاق های جالبی رخ می دهد. لابراتوار کسپرسکی به تازگی گروه هک lazarus را به مبارزه طلبید .کسپرسکی به همراه Novetta و سایر همکاران صنعت خود، عملیات هدفمندی برای ایجاد اختلال در فعالیت های گروه lazarus را برنامه ریزی کرده است.

برای اطلاع کسانی که با نام این گروه هک آشنایی ندارند، باید گفت که این گروه در سال 2014 به کمپانی sony picture حمله نمود. همچنین عملیات DarkSeoul را برنامه ریزی کرد که موسسات مالی را در سئول هدف قرار داده بود.

کسپرسکی و Novetta و AlienVault  تعدادی از maleware های ایجاد شده توسط این گروه را تجزیه تحلیل نمودند. پیش از این ، این حملات به مهاجم ناشناخته نسبت داده می شد.

پژوهشگران امنیتی بیان کرده اند که آنها چیزهای جالب توجهی را به این ویروس پیوند داده بودند. آنها بخشی از یک برنامه مخرب را برای استفاده در بخشی دیگر درنظر گرفته بودند. اولین حمله آنها در سال 2009 انجام شد( پنج سال قبل از حمله به سونی) به نظر می رسد این گروه در محدوده های زمانی GMT+8 و GMT+9 کار می کند.

Juan Guerrero محقق امنیتی ارشد در آزمایشگاه کسپرسکی می گوید : همان طور که پیش بینی کردیم تعداد این حملات به طور پیوسته رشد می کند. این نوع از نرم افزارهای مخرب می توانند یک نوع بسیار موثر از جنگ افزارهای سایبری باشند. قدرت از بین بردن هزاران کامپیوتر تنها با فشردن یک دکمه نشان می دهد که می توان به راحتی زیرساخت یک کشور را هدف قرار داد،کسپرسکی گروه هک lazarus را به مبارزه طلبید.

ما و سایر همکارانمان مفتخریم که توانسته ایم بر سر راه چرخش این چرخ خرابکار مانعی باشیم.

Jaime Blasco دانشمند ارشد  AlienVault می گوید : این گروه هکر در انجام عملیات جاسوسی سایبری با هدف سرقت اطلاعات بسیار توانا است. آنها با استفاده از تکنیک های نادرست موفق شده اند در طی چندین سال گذشته عملیات مخربی را راه اندازی کنند.

آزمایشگاه کسپرسکی به همراه شرکای ما در تلاشند تا روشی را بیابند که از طریق آن بتوانند در عملیات این گروه اختلال ایجاد کنند. تلاش و تجزیه تحلیل های عمیقی در این باره صورت گرفته است .

ما تمامی یافته های خود را با سایر شرکا به اشتراک می گذاریم تا با درک بیشتر این معضل آسیب کمتری را متحمل شویم.

 

بدون دیدگاه