امنیت در طراحی خودرو

bonyan 1396/03/22

امروزه فناوری اطلاعات بخش جدایی ناپذیری از زندگی انسانها حتی در جوامع سنتی شده است. به همین دلیل اهمیت امنیت سایبری بیش از پیش احساس می شود. این روزها در بسیاری از موارد ایمنی اشیا و حتی جان انسانها نیز بستگی به امنیت سایبری دارد. با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در آینده یک چهارم خودروهای موجود در دنیا بایستی از ابتدا و در همان مرحله طراحی ایده امنیت اطلاعات را پیاده سازی نمایند.

connected cars kasperskyos

خوشبختانه بسیاری از تولید کنندگان اتوموبیل و سیستم های خودرو اهمیت امنیت اطلاعات را درک کرده و در حال حاضر  در مورد محافظت از سیستم های کامپیوتری اتوموبیل که هنوز گسترده نشده فکر می کنند. آزمایشگاه کسپرسکی کمک خود را برای محافظت از سیستم های کامپیوتری اتوموبیل ها اعلام کرده و گفته است که با توجه به دانش تخصصی موجود می تواند به ایجاد سیستم اطلاعاتی کمک و از آنها محافظت نماید.

کسپرسکی در این زمینه اعلام کرده است :

ما فعالانه در حال همکاری با تولید کنندگان اتوموبیل و قطعات امنیتی مرتبط با ایجاد مکانیسم های دفاعی هستیم که قادر به تامین امنیت سیستم کامپیوتری اتوموبیل ها در برابر تهدیدات موجود و قابل پیش بینی هستیم. به صورت خاص، به تازگی ما یک توافق نامه همکاری استراتژیک با شرکت های تولید کننده اتوموبیل در بخش نرم افزار بسته ایم . در محدوده این توافق نامه ما بایستی یک دروازه امن توسط  KasperskyOS طراحی کنیم که امکان تبادل اطلاعات را به صورت امن مابین اجزای یک ماشین متصل شده و سیستم های اطلاعاتی هیئت مدیره و زیرساخت های فناوری خارجی را فراهم خواهد کرد. شرکت های ماشین سازی نیز بیکار ننشسته اند . بسیاری از آنها نیز قصد ایجاد سیستم های امنیتی را دارند. ما نیز حاضر هستیم در این زمینه به آنها کمک کنیم. این اولین بار نیست که کارشناسان ما تهدیدات بالقوه در این زمینه را تجزیه تحلیل می کنند. در شکل زیر تهدیدات بالقوه موجود را مشاهده می کنید.

 

EN threat vector IG Final 1

اساسا 5 لایه نیاز به حفاظت در برابر تهدیدات دارند :

  • واحد کنترل موتور
  • شبکه اتوموبیل
  • دسترسی به شبکه جهانی
  • Car gateway
  • خدمات ابری خودرو

چهار لایه اول را می توان با کمک یک دروازه امنیتی طراحی شده توسط کسپرسکی محافظت کرد. با استفاده از این ویژگی تمامی فعل و انفعالات بین اجزای سخت افزاری کنترل شده و از انحرافات ناشی از خطاهای داخلی جلوگیری و مانع دسترسی های غیر مجاز می گردد. به صورت کلی کسپرسکی مشتاقانه منتظر هرگونه همکاری با صنعت خودرو و تولید کنندگان اتوموبیل و قطعات الکترونیکی  و حل و فصل هرگونه مشکل مربوط به امنیت ماشین می باشد.

منبع :https://blog.kaspersky.com/connected-cars-secure-by-design/16947/

بدون دیدگاه