بازگشت تروجان ” ویندوز شما بسته شده است”

bonyan 1396/06/25

“ویندوز شما بسته شده است” این یک تروجان است که اولین بار در سال 2016 ظاهر شد. این تروجان صفحه نمایش کامپیوتر شما را قفل می کند و پیامی با این محتوا به شما نشان می دهد  “این رایانه به دلیل نقض موارد بسته شده است.”

Your windows has been banned

مسلما، این یک ممنوعیت واقعی نیست – اما  می گوید که کامپیوتر شما به منظور محافظت از سرویس ویندوز قفل شده است .به منظور باز کردن سیستم، بدافزار ابتدا اعلام می کند که قربانی باید با تکنسین هایی  از مایکروسافت تماس بگیرند،  و کدی را خریداری کنند تا صفحه باز شود و مجوز جدید ویندوز را خریداری کنند.

خوشبختانه مایکل جیلزپی، سازنده شناسه Ransomware، متوجه شد که شما می توانید به راحتی با وارد کردن «666666666666666666» یا «XP8BF-F8HPF-PY6BX-K24PJ-RAA00» به عنوان کد آزاد، کامپیوتر رایگان آلوده را آزاد کنید.

این موضوع در سال 2016 ظاهرا پایان یافته بود اما “ویندوز شما بسته شده است” یکبار دیگر بازگشته است، این بار شما با یک صفحه قفل شده روبره شده اید ، که برای باز کردن سیستم عامل آلوده ویندوز خواستار 50 دلار است .
این پیام خطا جدیدا دو گزینه را در اختیار شما قرار می دهد : می توانید 50 دلار برای خرید یک کلید ویندوز جدید (یا 200 دلار در برخی موارد ) پرداخت کنید یا تمام داده های شما حذف شده و کامپیوتر غیر قابل استفاده شود. این یک تاکتیک ترسناک جهت گرفتن باج است که توسط کلاهبرداران مورد استفاده قرار می گیرد. برای اجتناب از نرم افزارهای مخربی مانند این تروجان بایستی همیشه از باز کردن  فایل های مشکوک خودداری کرده  یا روی لینک های مرموز یا مشکوک کلیک نکنید. شما همچنین باید سیستم خود را با نرم افزار ضد باج مدرن و مناسب به روز نگه دارید.

منبع : https://betanews.com/2017/09/14/your-windows-has-been-banned-malware-makes-an-unwelcome-return/

 

بدون دیدگاه