پیشی گرفتن تعداد کاربران ویندوز 10 از ویندوز 7

bonyan 1396/11/14

مؤسسه‌ی آماری StatCounter گزارش جدید خود را در خصوص بازار سیستم‌عامل‌ها منتشر کرد. از اکتبر سال گذشته نمودارهای شرکت استت‌کانتر از کم شدن فاصله‌ی ویندوز ۷ و ویندوز ۱۰ خبر می‌داد. چنین به نظر می‌رسید که در ماه نوامبر جدیدترین نسخه‌ی ویندوز به زودی جای ویندوز قدیمی را می‌گیرد؛ حالا بر اساس گزارش ماه ژانویه‌ی استت‌کانتر، ویندوز ۱۰ سرانجام در تعداد کاربر از ویندوز ۷ پیشی گرفته است.

بر اساس جدیدترین نمودارهای این شرکت، تعداد کاربران ویندوز ۱۰ با رشدی ۱.۰۹ درصدی از ۴۱.۶۹ درصد در دسامبر سال ۲۰۱۷ به ۴۲.۷۸ درصد در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ رسیده است.

36e28418 6d11 47da 838b 2f4c696c5858

در همان بازه‌ی زمانی، تعداد کاربران ویندوز ۷ به میزان ۰.۰۳ درصد کاهش پیدا کرده و به ۴۱.۸۶ درصد رسید. بر اساس گزارش استت‌کانتر، فاصله‌ی دو سیستم‌عامل هم‌اکنون ۰.۹۲ درصد است و تعداد کاربران ویندوز ۱۰ به میزان یادشده از ویندوز ۷ بیشتر است.

در خصوص سایر ویندوزها، ویندوز ۸.۱ با کاهشی ۰.۴۴ درصدی ۸.۷۲ درصد و ویندوز XP با ۰.۲۴ درصد ۳.۳۶ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده‌اند.

به نظر می‌رسد ویندوز ۱۰ برای پیشی گرفتن از ویندوز ۷ صرفا به زمان نیاز داشت. البته اقدامات شرکت مایکروسافت مانند رایگان کردن مقطعی ویندوز جدید در ترغیب کاربران به استفاده از آن بی‌تأثیر نبود. در هر صورت، این ویندوز اکنون به سیستم‌عامل خوبی تبدیل شده است که به حق شایسته‌ی این میزان محبوبیت است.

البته مایکروسافت فعلا نمی‌تواند چندان خوشحال باشد. چرا که جدیدترین نمودارهای شرکت رقیب استت‌کانتر یعنی NetmarketShare هنوز ویندوز ۷ را محبوب‌ترین ویندوز حال حاضر نشان می‌دهند.

منبع : betanews

بدون دیدگاه