آلوده شدن آندروید با نرم افزار جاسوسی SonicSpy و ضبط صدا

bonyan 1396/05/22

mobile malwareمحققان امنیتی  Lookout  در مورد کل برنامه های آلوده به نرم افزارهای جاسوسی که در Google Play یافت می شوند هشدار میدهند. به نظر می رسد  بیش از یک هزار برنامه به این نرم افزارهای جاسوسی SonicSpy مبتلا شده اند.نرم افزارهای جاسوسی حتی در انواع برنامه های قانونی نیز دیده شده اند مانند ابزارهای پیام رسانی مبتنی بر Telegram. یکی از نمونه های آن  نرم افزار Soniac است که قادر به ضبط صدا و بازیابی مخاطبین است  Lookout هشدار می دهد که SonicSpy اب زیر کاه است و تلاش می کند تا از کاربران پنهان شود تا از تشخیص خودش جلوگیری کند.

زمانی که این برنامه مخرب برای اولین بار  اجرا می شود، آیکون خود را به عنوان وسیله ای برای از بین بردن تشخیص پنهان می کند. پس از آن می تواند در پس زمینه کار کند و با یک سرور از راه دور ارتباط برقرار کند.

نمونه SonicSpy که اخیرا در فروشگاه  SoniaC نام گرفته است، به عنوان یک برنامه پیام رسانی به فروش می رسد. در حالی که  دارای قابلیت های مخربی است که مهاجم را قادر به کنترل  بر دستگاه هدف قرار می دهد و شامل توانایی ضبط سکوت، گرفتن عکس با دوربین، برقراری تماس های خروجی، ارسال پیام های متنی به شماره های مشخص شده و بازیابی اطالاعات مانند لیست تماس، مخاطبین و اطلاعات مربوط به Wi-Fi می باشد.

عراق به عنوان منبع احتمالی این نرم افزارهای مخرب شناسایی شده است.

منبع : https://betanews.com/2017/08/13/sonicspy-android-spyware/

بدون دیدگاه