محافظت از گوشی هوشمند خود با درک چهار تهدید رایج آندروید

bonyan 1396/11/07

به معنای واقعی کلمه سرنوشت زندگی دیجیتالی خود را در دست خود نگه دارید. ما در مورد گوشی های هوشمند و تبلت ها صحبت می کنیم.ما  اکثر کارهای خود را از طریق سیستم اندروید خود انجام می دهیم. از معاملات کسب و کار، پرداخت قبض و بانکداری گرفته  تا تعامل در رسانه های اجتماعی و البته، ذخیره سازی عکس ها . هرچقدر بیشتر به تلفنها و تبلتها تکیه کنیم، بیشتر آنها تکامل مییابند. بیایید با آن روبرو شویم – بدون آنها، ما گم میشویم.

برای کاربران اندرویدی در همه جا، دانستن  چهار چیز برای الزامی است.

Avast blog android 2018

1-  در سال 2017  رایج ترین رو ش های دسترسی به اطلاعات کاربران،  دانلودگرها و یا “droppers” بودند. مجرمان سایبری از انواع روش های مهندسی اجتماعی استفاده می کنند تا شما را به نصب برنامه های مخرب که وادار کنند. هنگامی که در گوشی های هوشمند خود، آنها را دانلود می کنید به هکرها نیز امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده حساس مانند جزئیات ورود به بانک را می دهید.

2-در سال 2017، تروجان BankBot،  بانکداری با تلفن همراه را به کار پر ریسکی تبدیل کرده بود و صدها یا هزاران کاربر را تحت تاثیر قرار داد. ما انتظار داریم که  بدافزارهای بانکی تلفن همراه در سال 2018 به شدت افزایش یابند و به گستذش فعالیت های مخربانه خود بپردازند.

3-در حال حاضر، یک باج افزار که ما آن را “WannaLocker” نامیده ایم کاربران اندرویدی را در چین هدف قرار می دهد. حملات این باج افزار به رایانه های شخصی به سرعت در حال افزایش است، و اکثر دستگاه های تلفن همراه  که حاوی اطلاعات ارزشمند ما هستند ، قادر به مقاومت در برابر آن نخواهند بود.

4.در حال حاضر برنامه های جعلی ایی در حال شکل گیری است. این برنامه ها که به صورت تروجان و کرم هستند دارای لوگوهایی شبیه برنامه های محبوب مانند فیس بوک مسنجر و واتس اپ هستند. هنگامی که کاربران  این برنامه های جعلی را دانلود می کنند، مجرمان سایبری برای جمع آوری اطلاعات راه ساده ای در پیش رو دارند.

منبع : Avast

بدون دیدگاه