بدون ویروس ، یعنی چه؟

bonyan 1396/05/31

گاهی اوقات در Kaspersky Internet Security  یک پنجره با قاب زرد باز می شود و به کاربر اطلاع می دهد که “هیچ  ویروسی” در کامپیوتر شناسایی نشده است. البته، هر کاربری کنجکاو می شود که بداند اگر ویروسی وجود ندارد ، پس چرا یک برنامه آنتی ویروس در مورد آن اطلاع می دهد

به طور کلی، Kaspersky Internet Security  برخی برنامه ها را خطرناک می داند. مانند : ابزارهای تبلیغاتی. آنها  از نظر طبيعت مخرب نيستند، بنابراين نميتوانند به عنوان ويروس شناخته شوند. با این حال، کاربران باید بدانند که آنها بر روی سیستم نصب شده اند.

ابزار تبلیغاتی چیست؟

ابزارهای تبلیغاتی  نرم افزارهای مزاحمی هستند که  می تواند تبلیغات شما را تغییر دهد، نتایج جستجو را تغییر دهد، داده های کاربر را جمع آوری کند تا تبلیغات متنی هدفمند را نمایش دهد.

852 1 en13 83043

ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ،نرم افزارهای مشروعی هستند که بر روی رایانه ها با رضایت رسمی کاربران نصب شده اند – کاربران ممکن است در هنگام نصب یک برنامه دیگر متوجه جعبه چک انتخابی شوند و  موافقت خود را برای نصب ابزارهای تبلیغاتی. اعلام کنند. در حالی که بهتر است  کاربران همه چیز را به دقت بخوانند و تا جایی که می توانند نصب برنامه های تبلیغاتی را کاهش دهند.

اگر ابزارهای تبلیغاتی به  کاربر جهت نصب خود در رایانه اطلاع نداده باشد، Kaspersky Internet Security آن را به عنوان یک تروجان مخرب تلقی می کند. در این صورت، اطلاع رسانی در یک قاب قرمزبه شما داده می شود  و برنامه بلافاصله مسدود خواهد شد.

برنامه های خطرآفرین چیست؟

این نوع برنامه ها در ابتدا به عنوان ابزار مفید ایجاد شد. اما اغلب  خطرآفرین هستند  و به دنبال اهداف خودشان هستند. به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت کامپیوتر از راه دور (مدیر راه دور) خطرناک است. اگر خودتان یکی از این برنامه ها را نصب کنید  و بدانید که چه کاری انجام می دهید در این صورت هیچ آسیبی وجود ندارد. با این حال، این نوع نرم افزار اغلب به عنوان بخشی از یک بسته نرم افزاری مخرب شناخته می شود.

مثال دیگر برنامه های مدیریت دانلود است. بسیاری از آنها آسان و راحت دانلود فایل ها را انجام می دهند، اما بعضی از آنها به نظر می رسد تلاش می کنند تا  فایل های اضافی را نیز دانلود کنند. اگر شما تصمیم به نصب یک برنامه در رایانه خود دارید، همه چیز باید درست باشد. اما اگر شخص دیگری این کار را بدون رضایت شما انجام دهد، پس نرم افزار نصب شده از منابع کامپیوتر شما برای به دست آوردن اطلاعات مد نظر خود  استفاده می کند.

به طور پیش فرض Kaspersky Internet Security اطلاعیه های تشخیص خطرات را نشان نمی دهد. اگر می خواهید که این مساله را به شما اطلاع دهد بایستی به تنظیمات آنتی ویروس رفته و آن را فعال نمایید.با این حال، آنتی ویروس برنامه های به طور پیش فرض خطرناک را مسدود نمیکند و یا  آن را حذف نمیکند. در حقیقت، کلمه “خطرناک” را در هر نقطه از اعلان ها نخواهید دید.به محض این که احساس کرد ممکن است آن برنامه خطرناک باشد آن را به عنوان یک تروجان طبقه بندی  و مسدود می کند.

ابزارهای تبلیغاتی مزاحم یا خطرناک شناسایی شده است. قدم بعدی چیست؟

Kaspersky Internet Security  اطلاعیه های تشخیص برای چنین برنامه هایی را به شما نشان می دهد. به طوری که شما می دانید که آنها  بر روی کامپیوتر شما نصب شده اند. ممکن است که شما آنها را به طور خاص و با دلیل  نصب کردید. در این مورد، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

همچنین ممکن است  بدون آن که  شما متوجه آن شده باشید  به کامپیوتر شما خزیده باشند.. در این مورد، اگر شما آن را نصب نکردید، باید آن را پاک کنید.

منبع : https://www.kaspersky.com/blog/not-a-virus/18015/

بدون دیدگاه