بزرگترین چالش در زمینه امنیت موبایل

bonyan 1396/06/13

در 20 سال گذشته، ما شاهد رونق  استفاده از تلفن همراه و ورود اینترنت بوده ایم، اما اخیرا این پیشرفت ها تحت تأثیر حملات سایبری ایی قرار گرفته اند که افراد مشهور، و حتی سیا را هدف قرار داده اند. در نتیجه، نگرانی ها در مورد امنیت آنلاین و تلفن همراه  برای مشتریان بسیار پررنگ شده است.

Secure payments lock e1504173418405

مهارت های هکرها در حال تکامل است، و توانایی ما برای قدم زدن به سمت جلو، به طور فزاینده ای دشوار است، چالش های فعلی جهان در زمینه امنیت تلفن همراه  چیست و چگونه مخابرات ها و ارائه دهندگان خدمات موبایل (MSPs) بر آنها غلبه می کنند؟

بزرگترین خطر برای امنیت تلفن همراه در حال حاضر و برای سال های آینده استفاده از  اینترنت است. با پیش بینی های انجام شده می توان گفت که تا سال 2020، 21 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت جهت انجام  کسب و کار در سراسر جهان وجود دارد،  و این خود یک تهدید بالقوه بزرگ است.بر اساس یک گزارش مشترک از مرکز ملی سایبر امنیت (NCSC) و اداره  جرائم ملی (NSC)، این دستگاه های متصل شده به اینترنت ، که در همه چیز از تولید تا مراقبت های بهداشتی استفاده می شود، فرصت های بیشتری را برای مهاجمین فراهم می کنند  تا به شیوه های “تهاجمی”  به آنها نفوذ کرده و اطلاعات آنها را تسخیر کنند. ما در حال حاضر شاهد افزایش قابل توجهی حملات  باج افزارها به تلفن همراه درسال گذشته بودیم.

این حملات اغلب به صورت حملات (DDoS) انجام می شود. این زمانی است که یک شبکه کامپیوتری با توسط یک بات نت  آلوده شده است و منجر به بمباران ترافیک سرور می شود. سال گذشته شاهد یکی از بزرگترین حمله های DDoS بودیم، زمانی که یک شرکت آمریکایی که اکثر زیر ساخت های سیستم نام دامنه اینترنت را کنترل می کرد، مورد حمله قرار گرفت.بهترین راه برای مقابله با این نوع بدافزار از طریق افزایش حاکمیت و تنظیم IoT است که انتظار میرود به زودی با توجه به موج حملات DDoS برجسته به اجرا درآید. در عین حال، رمزنگاری شبکه و دستگاه ها در جلوگیری از  حمله مهاجمان موثر خواهد بود.

مخابرات و MSPs باید اطمینان حاصل کنند که شبکه ها امن هستند. یکی از راه های اطمینان از این امر از طریق رمزگذاری مقیاس پذیر است، که بر اساس آدرس آی پی کاربر (AES) استاندارد های رمزنگاری پیشرفته (AES) را افزایش یا کاهش می دهد.با این همه،  مهم است که به یاد داشته باشید که چشم انداز فعلی امنیت تلفن همراه با سرعت بی سابقه ای در حال رشد است. حتی نیمه اول سال 2017 شاهد تغییرات قابل توجه در نحوه ظهور و احساس امنیت تلفن همراه بودیم بنابراین توجه به این مساله و استفاده از راهکارهایی قابل اطمینان جهت جلوگیری از ورود هکرها هکرها و حفظ اطلاعات لازم و ضروری است.

منبع : https://betanews.com/2017/08/31/mobile-security-challenges/

بدون دیدگاه