حضور سالمندان در محیط مجازی ، درست یا غلط؟

bonyan 1396/11/29

پیشرفت درمان های بهداشتی و برنامه های بهداشت عمومی به مردم کمک می کند تا بیشتر از همیشه زندگی کنند. نسلی که پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمد و به نام “baby boomers” شناخته می شود، در حال حاضر بخش قابل توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می دهد.در ایالات متحده آمریکا 45٪ جمعیت، 50 سال و بالاتر دارند. این بدان معنی است که میانگین سنی مردم به طور پیوسته افزایش می یابد. یک تصور غلط رایج وجود دارد و آن این است  که افراد مسن با تکنولوژی در حال مبارزه هستند. در نتیجه، بیشتر پیشرفت های تکنولوژی تنها در اختیار مشتریان جوان قرار می گیرد

Senior Internet

چرا افراد مسن از تکنولوژی های جدید استفاده نمی کنند؟
واقعیت این است که  تنها در صورت آموزش مناسب، افراد مسن قادر به استفاده از تکنولوژی جدید هستند. افزایش ثبت نام های فیس بوک توسط افراد بالای 50 سال، نشان دهنده این است که افراد مسن به دتبال استفاده از چیزی هستند که آموزش استفاده از آن را ندیده اند.

تفاوت بین کاربرد تکنولوژی توسط جوانان و پیران نیز نسبتا ساده است؛ تقریبا تمام تکنولوژی جدید برای استفاده توسط افراد جوان طراحی شده است. طراحان و تولیدکنندگان عموما افراد 50 ساله را هنگام تولید محصولات و خدمات جدید نادیده می گیرند.

تولید کنندگان یک فرصت بزرگ را از دست می دهند
با هدف قرار دادن محصولات برای افراد جوانتر، کسب و کار در واقع  نصف مشتریان بالقوه خود را کاهش می دهد. سیستم تشخیص حرکت توسط  مهندسین موسسه فناوری ماساچوست  به طور خاص برای سالمندان طراحی شده است . با استفاده از سیگنال های بی سیم، سیستم می تواند حرکات فرد را در خانه  نظارت کند و در صورت افتادن آنها، به دوستان و خانواده، هشدار می دهد.این تکنولوژی در ظاهر برای سالمندان است، اما در واقعیت به نفع همه است،زیرا می تواند مانند آلارم های سارق عمل کند. باز هم مسئله این نیست که افراد سالخورده از تکنولوژی استفاده نمی کنند، بلکه این فن آوری به صراحت آنها را نادیده می گیرد.

کمک به بستگان مسن
افراد مسن کشف کرده اند که ابزارهایی مانند فیس بوک  یک راهکار عالی برای ارتباط با دوستان و خانواده خود است. اما به همان اندازه که برای شروع کردن استفاده از این ابزار، نیاز به کمک دارند، اکثر مردم سالخورده در مورد چگونگی استفاده از فناوری و وب سایت به صورت امن و محافظت شده نیز نیاز به مشاوره دارند.

آنتی ویروس پاندا راهکارهایی برای محافظت افراد مسن در هنگام استفاده از تکنولوژی ارائه می دهد :

1. از کامپیوتر خود محافظت کنید
کامپیوتر شما به طور کلی ساده ترین هدف برای جنایتکاران است. اگر هکرها بتوانند نرم افزارهای مخرب را نصب کنند یا سیستم را هک کنند، می توانند شروع به جمع آوری اطلاعات حساس مانند کلمات عبور و جزئیات بانکی کنند.

گام اول برای حفاظت از بستگان شما این است که مطمئن شوید نرم افزار ضد تروجان قوی نصب شده است. شما باید یک برنامه مانند Panda Gold Protecton را انتخاب کنید که به طور خودکار اسکن و مسدود کردن بدافزار و محافظت از اطلاعات حساس شما را برعهده بگیرد.

2-آنها را جهت  گشت و گذار امن در اینترنت آموزش دهید
هکرها همیشه به دنبال روش های جدید برای فریب دادن افراد و  انتقال اطلاعات شخصی آنها هستند. شما باید چند ساعت زمان گذاشته و به سالمندان آموزش دهید تا آنها چگونگی تفاوت بین وب سایت های ایمن و ناامن و نشانه هایی را که باید به دنبال آن باشند، بدانند

این آموزش لازم نیست که بیش از حد سخت و پیچیده  باشد، اما شما باید نکات زیر را به آنها آموزش دهید:

  • چگونه یک وب سایت امن را بیابیم
  • چگونه یک گذرواژه مطمئن را انتخاب کنید
  • چگونگی چک کردن یک آدرس وب سایت قانونی

3-به آنها  در مورد استفاده  از پیوست های ایمیل آموزش دهید

هکرها همچنین دوست دارند از ایمیل برای فریب دادن افراد استفاده کنند. باید به آنها آموزش های لازم را بدهید.

  • هرگز پیوستهای ایمیل را از افرادی که نمیشناسند، باز کنید
  • هرگز رمزهای عبور و یا اطلاعات حساب را از طریق ایمیل ارسال نکنید حتی اگر فکر می کنید که این درخواست از طرف بانک آنها است
  • اسکن پیوست های ایمیل برای اطمینان از اینکه حاوی نرم افزارهای مخرب نیستند

منبع : Panda

بدون دیدگاه