در محیط اینترنت ناشناس باشید

bonyan 1396/11/28

با توجه به ردیابی گسترده فعالیت های آنلاین ما توسط سازمان های تجاری، هکرها و دولت ها، مفهوم حفظ حریم خصوصی ممکن است به نظر یک ایده عجیب و غریب باشد. حقیقت این است که وضعیت حریم شخصی در محیط مجاری و  اینترنت بسیار ضعیف است. اما راهکارهای زیادی وجود دارد که می توان برای بهبود حریم خصوصی خود انجام داد. شما لازم نیست که تمام مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید، شما با اتخاذ یک یا دو مورد می توانید حریم خصوصی خود را افزایش دهید .

anonymous online

1- اکثر ما از سیستم عامل های استاندارد مانند Windows یا MacOS استفاده می کنیم. با این وجود سیستم عامل های دیگری نیز هستند که ما می توانیم از آن به صورت کاربران ناشناس استفاده کنیم. به عنوان مثال Tails یک سیستم عامل زنده است که  نیازی به نصب ندارد. علاوه بر آن که حریم شخصیتان را امن نگه میدارد، تمام اتصالات به اینترنت از طریق گره های شبکه Tor انجام می شود که اطمینان می دهد کاربران ناشناس هستند.

2-مرورگر Tor
Tor اغلب به عنوان یک مرورگر در نظر گرفته شده است، اما چیزی فراتر از یک مرورگر صرف است.  این سیستم شامل ابزارها، مرورگرها، رابط برنامه نویسی  و شبکه ای است که به شما کمک می کند به صورت آنلاین ناشناس بمانید.  Tor یکی از بهترین روش های ناشناس بودن در هنگام ترکیب با دیگر ابزارهای حفظ حریم خصوصی است.

3-حریم خصوصی Badger یک افزونه مرورگر است که توسط بنیاد آزادی الکترونیکی ارائه شده است.و برای کاربران فایرفاکس و کروم در دسترس است و  ردیاب های شخص ثالث را از ردیابی مرورگر شما متوقف می کند، از جمله صفحاتی که بازدید می کنید.

4-برنامه های رایگان مغمولا ذارای عملکردی برای حفاظت از حریم خصوصی شما نیستند، احتمال دارد که برنامه های رایگان اطلاعات شخصی شما را به سرورهای خود منتقل نمایند.

5-موتورهای جستجوی محبوبی مانند گوگل و بینگ همواره در حال پیگیری جستجوهای شما هستند تا بتوانند با تبلیغات، شما را هدف قرار دهند. مرورگر DuckDuckGo برای محافظت از حریم خصوصی شما طراحی شده است، بنابراین جستجوی شما ردگیری نمی شود.

6-دراپ باکس به محبوب  ترین سرویس اشتراک فایل معروف است. اما همانطور که ادوارد اسنودن گفته است رابطه ای خصمانه با حریم خصوصی کاربر دارد. یک برنامه جایگزین رایگان که ناشناس بودن را تضمین می کند برنامه  OnionShare است که برای  ویندوز، مک OS X و اوبونتو در دسترس است

منبع : bullguard

بدون دیدگاه