سه راهکار آسان برای جلوگیری از تهاجم باج افزارها در سال 2018

bonyan 1396/11/08

در سال 2017، اوست توانست بیش از 122 میلیون حملات WannaCry را مسدود کند، بدون شک، باج افزار، بزرگترین تهدید سال بود. و این روند وحشتناک متاسفانه در سال 2018 ادامه خواهد یافت.

Avast blog ransomware 2018 1

یکی از دلایلی که باج افزار در میان هکرها بسیار محبوب است این است که این  به راحتی توسط کاربران استفاده می شود. یک دلیل بزرگتر این است که برای مجرمان اینترنتی بسیار سودآور است. هنگامی که بدافزار در سیستم شما قرار می گیرد، فایل های خاصی را انتخاب می کند و یا شاید کل هارد دیسک شما را قفل کند. سپس فایل ها رمزگذاری می شوند. هنگامی که شما سعی می کنید آنها را باز کنید، یک اخطار در سیستم شما ظاهر می شود که خواستار پرداخت باج برای بازیابی فایل های شما می باشد. در بسیاری از موارد، جنایتکاران هرگز فایل های شما را رمزگشایی نمی کنند. اگرچه حتی شما باج مورد نظر آنها را نیز پرداخت کرده باشید.

از آنجایی که ما انتظار داریم تا در سال 2018 حملات بیشتر و گسترده تری از این نوع بدافزار را ببینیم، ما سه راهنمایی برای کمک به شما  پیشنهاد می کنیم.

1- به روز رسانی منظم

WannaCry و پتنا هر دو از آسیب پذیری های موجود در رایانه های شخصی استفاده می کردند که تا به حال به روز نشده اند. سیستم های پشتیبانی نشده و منسوخ شده، زمینه های ورود اولیه هکرها هستند . بنابراین هنگامی که سیستم عامل شما نیاز به آپدیت دارد، همیشه نسخه جدید را دانلود و نصب کنید. گاهی اوقات این  نکته های به ظاهر ساده می تواند کمک شایانی برای مقابله با آخرین تهدیدات بکند.

2- پشتیبان گیری از اطلاعات

مطمئن شوید  از تمامی فایل های خود پشتیبان گرفته اید. این تنها راه مطمئن برای محافظت از فایل های خود  است. اگر پرونده های اصلی شما توسط باج افزار قفل شوند، هیچ مشکلی وجود ندارد – شما یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

3- استفاده از یک آنتی ویروس قوی

شما نیاز به یک آنتی ویروس دارید که قبل از شروع  یک حمله باج افزار آن را خاموش  کند. Avast Free Antivirus با استفاده از AI و  بلوک کردن تمام بدافزارها، از جمله ransomware، adware، spyware به شما در این زمینه کمک قابل توجهی می کند.
همه موارد فوق مربوط به گوشی هوشمند شما و همچنین لپ تاپ، دسکتاپ و رایانه لوحی شما است. اگر هر یک از این سیستم های شما به اینترنت متصل باشد، این احتمال وجود دارد که به خطر بیافتد.

منبع : Avast

بدون دیدگاه