فیس بوک کمک می کند تا Wi-Fi عمومی پیدا کنید. آیا این کار امن است ؟

bonyan 1396/02/11

فیس بوک در حال تست کردن محدود یک ویژگی جدید است که به شما کمک می کند تا وای فای عمومی و رایگان را پیداکنید .

public wifi

فیس بوک یکی از بزرگترین غول های شبکه اجتماعی،در حال آزمایش یم ویژگی جدید برای کمک به کاربرانش است تا بتوانند به صورت مستقیم از طریق نرم افزار فیس بوک خود بر روی تلفن همراهشان  Wi-Fi رایگان را پیدا کنند. این ویژگی تنها برای کاربران ios  در کشورهای مختلف در دسترس است.  سخنگوی کمپانی فیس بوک در این باره می گوید : برای کمک کردن به کاربرانمان ، ما ویژگی جدیدی را طراحی کرده ایم تا کاربران بتوانند به Wi-Fi های رایگانی که در اطرافشان وجود دارد متصل شوند.

FB free wifi

 

این کار انعطاف پذیری و فرصت های بزرگی را ایجاد می کند . اما به شدت توصیه می شود که قبل از اتصال به Wi-Fi های رایگان پیدا شده توسط فیس بوک، امنیت و سرعت آن را حتما چک کنید. شما می توانید این کار را با Avast Wi-Fi Finder به صورت رایگان انجام دهید.

دانلود برنامه Avast Wi-Fi Finder 

فیس بوک چگونه Wi-Fi های رایگان را پیدا می کند؟

هنگامی که شما بر روی گزینه پیدا کردن Wi-Fi کلیک می کنید یک نقشه واقعی به همراه Wi-Fi ها را به شما نشان می دهد که در آن نقشه شما می توانید مقدار فاصله و جهتی که از Wi-Fi های رایگان دارید را در منطقه خود مشاهده نمایید. البته فعلا در این مرحله اطلاعات کمی درباره این ویژگی وجود دارد. گمانه زنی های زیادی هم مبنی بر اینکه چرا از طریق فیس بوک این ویژگی در حال فعال سازی است وجود دارد. یکی از برجسته ترین نظریه ها در این باره این است که فیس بوک در ظاهر با کمک به کاربران خود ، در پی جمع آوری اطلاعات درباره کسب و کار آنهاست. نظریه دیگری که وجود دارد این است که فیس بوک با انجام این کار ، شما را با رستوران ها و فروشگاه های محلی محاصره کرده و شما تشویق به استفاده از آنها و خدماتشان می شوید و با استفاده از این ویژگی به جمع آوری اطلاعات کاربر برای مقاصد تبلیغاتی می پردازد.

بسیاری از مردم عاشق این هستند که به اینترنت رایگان دسترسی داشته باشند اما بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشند که در مکان های جدید و یا هنگام سفر، خطر از دست دادن اطلاعات شخصی وجود دارد. ولی با استفاده از Avast Wi-Fi Finder می توانید یک وای فای امن و سریع و رایگان از آنهایی که در سالن ورزش، هتل، فروشگاه ، کتابخانه و … پیدا کنید.

بنا بر آزمایشی که در فوریه 2016 در فرودگاه بارساونا انجام شد مشخص گردید که وای فای های رایگان دارای ریسک امنیتی بالایی هستند . زیرا بسیاری از کاربران هنگام استفاده از آنها ، از ایمیل ، جی میل و اکانت های شخصی خود نیز استفاده می کنند. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای افزایش امنیت از vpn استفاده شود.

منبع : https://blog.avast.com/facebook-to-help-you-find-free-public-wi-fi-but-is-it-secure

بدون دیدگاه