معضل رمز عبور: ساده و قابل هک، یا قوی و قابل فراموش شدن؟

bonyan 1396/11/09

password dilemma featured

اکثر مردم به خوبی می دانند که کلمه عبور اولین خط دفاع در برابر مجرمان سایبری است. و ما بارها و بارها در مورد اهمیت گذرواژههای قوی – طولانی و شامل کاراکترهای خاص، اعداد و حروف بزرگ صحبت کرده ایم علاوه بر این، هر حساب باید یک رمز عبور منحصر به فرد داشته باشد استفاده مجدد از یک کلمه عبور غیر قابل قبول است

با این حال، رمز عبور قوی تر، راحت تر فراموش می شود. و این می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در نتیجه، تعداد زیادی از مردم  یک رمز عبور برای همه سایت ها در نظر می گیرندو اغلب از نام خود و یا تاریخ تولد خود به عنوان کلمه عبور استفاده می کنند. این باعث می شود که اطلاعات آنها شکاری آسان برای هکرها باشد.

رمز عبور منحصر به فرد و پیچیده، البته، خوب است. مردم اغلب این گونه رمز ها را  را برای حساب های بانکی (63٪)، برخی از سیستم های پرداخت (42٪) و فروشگاه های آنلاین (41٪) استفاده می کنند. اما همانطور که قبلا گفتیم،به خاطر سپردن این کلمات عبورمنحصر به فرد بسیار دشوار است. برخی افراد برای به خاطر داشتن رمز های عبور پیچیده خود ، آنها را یادداشت می کنند تا فراموش نکنند. با این وجود، نیمی از آنان کیادداشت های رمز عبور را در مکان های ویژه ای ذخیره نمی کنند. در این صورت  حتی قوی ترین رمز عبور در جهان نیز  از شما محافظت نخواهد کرد. مکان های کاملا امن برای نگهداری کلمه عبور وجود ندارد، مگر اینکه در همان زمان رمزگذاری شوند. اما پس از آن شما باید رمز را به یاد داشته باشید ….

در سال گذشته  17 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که دستکم  حداقل یک حساب کاربری آنها هک شده است. اهداف محبوب تر هکرها  عبارت بودند از حساب های ایمیل (41٪ )، رسانه های اجتماعی (37٪)، و بانک ها و فروشگاه های آنلاین (هر کدام 18٪).

برای پیدا کردن تعادل بین راحتی و امنیت، شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. تنها کافی است با نصب Kaspersky Password Manager  تمام اطلاعات حساب خود را در یک مکان امن ذخیره منید. شما فقط باید یک رمز عبور اصلی را به یاد داشته باشید؛ این سرویس بقیه را مدیریت می کند. علاوه بر این، می تواند رمزهای عبور ایمنی را ایجاد کند که بسیار نیرومندی هستند

منبع: kaspersky

بدون دیدگاه