عرصه یک برنامه پرداخت دیجیتال جدید برای iOS و اندرویددر هند توسط گوگل به نام Tez

bonyan 1396/06/27

همانطور که انتظار می رفت گوگل سرویس جدید پرداخت تلفن همراه خود را در کشور هند معرفی کرده است. این سرویس به نام Tez،  اولین گام در پرداخت های دیجیتالی در آسیا است.Tez کاربران را قادر می سازد حساب های بانکی خود را به برنامه پیوند دهند و سپس از تلفن های خود برای پرداخت و انتقال شخصی استفاده کنند. پشتیبانی از UPI (رابط پرداخت های متحد) به این معنی است که این سرویس با تعدادی از بانک های بزرگ سازگار است. در حال حاضر، Tez فقط محدود به کشور هند است، اما به نظر می رسد که گوگل قصد دارد آن را گسترش دهد.

google tez india

گوگل Tez را برای کاربر خانگی به عنوان یک روش ساده برای پرداختن به امور روزمره توصیف می کند: “برای خانواده خود به راحتی پول بفرستید، هزینه شام خود را با دوستانتان تقسیم کنید و تمامی پرداخت های کوچک و بزرگ خود را توسط این سرویس انجام دهید “

در حال حاضر این سرویس توسط  تعدادی از شرکای بزرگ از جمله Dominos و Jet Airways حمایت می شود. گوگل نیز تاجران را تشویق می کند تا یک کانال کسب و کار را راه اندازی کنند تا بتوانند با استفاده از Tez به راحتی پرداخت های خود را انجام دهند. این سرویس در حال حاضر تنها در هند راه اندازی شده است، اما گوگل  این نام را به عنوان علامت تجاری در اندونزی و فیلیپین نیز ثبت کرده است، بنابراین  به احتمال زیاد این دو کشور بازار هدف بعدی گوگل خواهند بود.

منبع : https://betanews.com/2017/09/18/google-tez-india-ios-android/

بدون دیدگاه