هزینه ارائه یک محصول رایگان چقدر است؟

bonyan 1396/05/18

ما همه با این مفهوم آشنا هستیم “هیچ چیزی رایگان ارائه نمی شود”.

free av antivirus 623x432 1به تازگی آزمایشگاه کسپرسکی اعلام کرده است که یک آنتی ویروس رایگان به نمونه کارهای خود اضافه کرده است، همه ما می دانیم که هیچ محصول امنیتی به صورت رایگان نیست ، بنابراین داستان چیست؟

زمانی که وقتی یک برنامه رایگان را دانلود میکنید، باید بدانید که شرکت برای  تبلیغات، خرید و فروش و … برای آن هزینه کرده است. بنابراین در ازای ارائه رایگان محصول به دنبال کسب درآمئ از راه های گوناگون است مانند :

جستجو در اینترنت – احتمالا بیشترین روش کسب درآمد که توسط شرکت های توزیع محصولات رایگان استفاده می شود همین روش است. شرکت هایی نظیر گوگل، یاهو و بینگ می خواهند از موتورهای جستجوی خود استفاده کنند زیرا کسب در آمد بالایی با استفاده از تبلیغات به دست می آورند.. هر کاربر یک دارایی ارزشمند است که برای توزیع نوار ابزار هزینه می کند، برای یک شرکت توزیع یک محصول رایگان تنظیم مرورگرها برای جستجوی پیش فرض یا حتی نصب یک مرورگر اضافی می تواند بسیار سودآور باشد.

به روز رسانی – ویژگی های اضافی مانند ضد اسپم و یا فایروال ویژگی هایی هستند که برای فروش به کاربر در نسخه پولی قرار داده شده اند. در تئوری این یک راه منصفانه برای کسب درآمد از یک محصول رایگان است اما در برخی شرایط،  محصولات متعددی وجود دارد که در آن دکمه های «ثبت نام» یا «فعال» کاربر را به یک فرآیند فروش برای ارتقاء محصول میرساند.

قابلیت قفل – محدود کردن ویژگی های اصلی یک محصول رایگان.

نمایش پیامی شامل این که سیستم حاوی یک ویروس است و نیاز به از بین بردن عفونت است، یک سناریو ترسناک برای بسیاری از کاربران تازه کار است. در هنگام دانلود از واژه “اسکن رایگان” مراقبت کنید، اگر اشاره ای به “حذف تهدیدات” وجود نداشته باشد، این به این معنی است که آن آنتی ویروس توانیی حذف تهدیدات را ندارد و تنها می تواند تهدیدات را شناسایی کند.

فروش متقابل – فروشندگان دارای مجموعه ای از محصولاتی هستند که قابلیت های مختلف امنیتی مانند VPN ها، پشتیبان گیری آنلاین یا کنترل های والدین را فراهم می کنند. مشتری با استفاده از یک محصول رایگان می تواند با آنها آشنا شده و در صورت تمایل هریک از آنها را خریداری نماید.

پشتیبانی – تا به حال نیاز به کمک داشته اید ؟. ارائه پشتیبانی از کاربران رایگان زمانبر و پرهزینه است، به همین دلیل است که  انجام این کار اغلب برونسپاری می شود. بررسی کنید که چه نوع پشتیبانی برای این محصول رایگان ارائه می شود – آیا باید هزینه ای پرداخت کنید و چقدر؟

جمع آوری و فروش اطلاعات – محصولات امنیتی به همه چیز دسترسی دارند و ذخیره می کنند. بعضی از فروشندگان فراتر از این هستند و اطلاعاتی را جمع آوری می کنند که دارای ارزش تجاری برای اشخاص ثالث است. قبل از نصب، سیاست حفظ حریم خصوصی را بخوانید و اگر یک شرکت در حال جمع آوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی است  که شما آن را شخصی میدانید، باید آگاه باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا از محصول استفاده کنید یا خیر. به وجود کلماتی مانند  “به اشتراک گذاشته شده با اشخاص ثالث” دقت نمایید.

تبلیغات شخص ثالث – این مساله بیشتر در نسخه های محصولات امنیتی  تلفن همراه رایج است، یک تبلیغات بنر کوچک در پایین صفحه که از یک شبکه تبلیغاتی می آید. این در سراسر کل موبایل دیده می شود و معمولا. با این حال، اغلب این تبلیغات برای سایت های دوستیابی است  .اگر شما یک محصول امنیتی رایگان را بر روی گوشی های بچه های خود نصب می کنید، در نظر بگیرید که با  پرداخت هزینه برای یک محصول می توانید مانع از دیدن این گونه تبلیغات برای کودکان خود شوید.

 

بدون دیدگاه