با آیفون X آشنا شوید

bonyan 1396/06/22

سرانجام پس از یک‌سال انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بی‌شمار، شرکت اپل از گوشی مورد انتظار آیفون ایکسرونمایی کرد. این گوشی نخستین محصول کوپرتینونشین‌ها با نمایشگر بدون حاشیه محسوب می‌شود. آیفون ایکس از نمایشگری ۵.۸ اینچی با پنل OLED بهره می‌برد و توان پردازشی آن توسط تراشه‌ی ۶ هسته‌ای و قدرتمند A11 تأمین می‌شود. نسخه‌ی ویژه‌ی آیفون از محتوای مبتنی بر واقعیت افزوده نیز پشتیبانی می‌کندآیفون 10 همچون بسیاری از پرچم‌داران اندروید امسال از نمایشگر لب به لب و بدون حاشیه بهره می‌برد. البته بخشی از لبه‌ی بالای گوشی فاقد نمایشگر است و در آن سنسورها و دوربین سلفی جای داده شده است.

fcea34e8 e94d 4d03 8f2b 023d2a092d25

 

در قسمت پشت و جلوی آیفون 10 از شیشه استفاده شده است و در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای وارد بازار می‌شود. آیفون 10 نیز ضد آب و ضد گرد و غبار است. در آیفون 10 دیگر خبری از دکمه‌ی فیزیکی هوم نیست و در عوض، کافی است صفحه نمایش را لمس کنید تا از حالت استندبای خارج شود. برای دسترسی به صفحه‌ی اصلی باید لبه‌ی پایین نمایشگر را به سمت بالا بکشید. اپل می‌گوید هرگز روشی بهتر از این برای دسترسی به صفحه‌ی اصلی وجود نداشته است.

در آیفون 10 ژست‌های قدیمی آیفون برای دسترسی به منوی چندوظیفگی و بخش نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد. همچنین دکمه‌ی لبه‌ی گوشی نیز بزرگ‌تر شده است و با فشار دادن و نگه‌داشتن آن، سیری فعال می‌شود.

اما وقتی دکمه‌ی فیزیکی هوم و تاچ آی‌دی حذف شده است، چطور می‌توان گوشی را آنلاک کرد؟ اپل می‌گوید: «ما روش بهتری برای باز کردن قفل گوشی پیدا کرده‌ایم که نام آن Face ID است و کافی است گوشی را نگاه کنید تا با اسکن کردن چهره خود، بتوانید قفل گوشی را باز کنید.»

20cb1495 9e75 440f b77b 91be4866ee5dفیس‌آی‌دی وقتی موهای خود را کوتاه کنید یا کلاه به سر کنید نیز درست کار می‌کند و قطعا از طریق عکس چاپ‌شده‌ی شما فریب نمی‌خورد.

مقایسه آیفون ایکس با سایر رقبا : 

مشخصات/گوشیاپل آیفون ایکسال‌جی وی ۳۰سامسونگ گلکسی نوت ۸اچ‌تی‌سی یو ۱۱سونی اکسپریا اکس‌زد وان
تراشهاپل A11 بایونیکاسنپدراگون ۸۳۵

اکسینوس ۸۸۹۵

اسنپدراگون ۸۳۵

اسنپدراگون ۸۳۵

سیستم‌عاملiOS 11اندروید ۷.۱.۲
اندروید ۷.۱اندروید ۷.۱اندروید ۸.۰
حافظه‌ی رم۳ گیگابایت۴ گیگابایت
۶ گیگابایت۴/۶ گیگابایت۴ گیگابایت
نمایشگر۵.۸ اینچی OLED
رزولوشن ۲۴۳۶×۱۱۲۵ پیکسل
۶ اینچ OLED
رزولوشن ۲۸۸۰×۱۴۴۰ پیکسل

۶.۳ اینچ AMOLED
رزولوشن ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پیکسل

۵.۵ اینچ Super LCD 5
رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل

۵.۲ اینچ IPS LCD
رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل

محافظ نمایشگرشیشه‌ی مقاوم در برابر خراشیدگیگوریلا گلس ۵
گوریلا گلس ۵گوریلا گلس ۵گوریلا گلس ۵
تراکم پیکسلی۴۵۸ پیکسل بر اینچ۵۳۷ پیکسل بر اینچ۵۳۱ پیکسل بر اینچ۵۱۳ پیکسل بر اینچ۴۲۴ پیکسل بر اینچ
حافظه ذخیره‌سازی۶۴/۲۵۶ گیگابایت۶۴/۱۲۸ گیگابایت۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت۶۴/۱۲۸ گیگابایت۶۴ گیگابایت
کارت حافظهتا حداکثر ۲ ترابایتتا حداکثر ۲۵۶ گیگابایتتا حداکثر ۲۵۶ گیگابایتتا حداکثر ۲۵۶ گیگابایت
دوربین اصلی

۱۲+۱۲ مگاپیکسل
دیافراگم f/1.8

۱۳+۱۶ مگاپیکسل
دیافراگم f/1.6 و f/1.9

۱۲+۱۲ مگاپیکسل
دیافراگم f/1.7

۱۲ مگاپیکسل
دیافراگم f/1.7

۱۹ مگاپیکسل

دوربین سلفی۷ مگاپیکسل۵ مگاپیکسل۸ مگاپیکسل
دیافراگم f/1.8
۱۶ مگاپیکسل
دیافراگم f/2.0
۱۳ مگاپیکسل
دیافراگم f/2.0
اثر انگشتدارددارددارددارد
سیم کارتنانوسیمنانوسیمنانوسیمنانوسیمنانوسیم
باتری۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت
وزن۱۷۴ گرم۱۵۸ گرم۱۹۵ گرم ۱۶۹ گرم ۱۵۵ گرم
ابعاد۷.۷×۷۰.۹×۱۴۳.۶ میلی‌متر۷.۴×۷۵.۴×۱۵۱.۷ میلی‌متر۸.۶×۷۴.۸×۱۶۲.۵ میلی‌متر۷.۹×۷۵.۹×۱۵۳.۹ میلی‌متر۷.۴×۷۳.۴×۱۴۸ میلی‌متر

قیمت آیفون ایکس :

اپل در جریان معرفی آیفون‌های جدید خود، در اسلایدی که برای مقایسه‌ی قیمت مدل‌های مختلف آیفون ارائه کرده بود، قیمت پایه‌ی آن را ۹۹۹ دلار اعلام کرد. البته قیمتِ تقریبا ۱۰۰۰ دلاری آیفون جدید اپل خبر تازه‌ و غیر منتظره‌ای نبود؛ چراکه پیش از این نیز در شایعات، این قیمت برای گوشی هوشمند اپل تقریبا قطعی شده بود. اما خبر غی رمنتظره‌ای که تقریبا در هیچ‌کدام از شایعات و گمانه‌زنی‌ها به آن اشاره نشده بود، وجود آیفونی با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار است.با توجه به بار سنگین روانی قیمت بالا و تأثیر منفی آن بر مخاطب، اپل این بار بازه‌ی قیمتی گوشی جدید خود را در جریان مراسم معرفی مشخص نکرد و تنها به آوردن عبارت «From $999» در پایین تصویر آیفون ایکس در اسلاید مربوطه بسنده کرد. اما با مراجعه به وب‌سایت اپل متوجه می‌شویم که مدل خاکستری فضایی آیفون ایکسِ مجهز به ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و سیم‌کارت AT&T، قیمتی برابر با ۱۱۴۹ دلار دارد.البته این قیمت تنها مختص آمریکا است و ممکن است در سایر کشورها هزینه‌ی خرید پرچم‌دار جدید اپل از این نیز بیشتر باشد

 

بدون دیدگاه