شایعه یا واقعیت : خرید HTC توسط گوگل

bonyan 1396/06/19

شایعاتی مطرح شده است که می گوید گوگل در حال خرید کمپانی گوشی هوشمند HTC است.اما، با نگاهی به تاریخچه رابطه گوگل با موتورولا، درک این مساله دشوار است  که چرا این غول جستجو نیاز به خرید یک کسب و کار دیگر دارد. چرا می خواهد تمام این مشکلات را طی کند؟

confused man

HTC  از نظر مالی در بهترین شکل ممکن نیست. این احتمال وجود دارد که گوگل بتواند آن را به قیمت  ارزان خریداری کرده  و استعداد خود را به کار گیرد تا بتواند به خوبی از آن استفاده کند و خط Pixel خود را بهبود بخشد.  اما گوگل این کار را با موتورولا انجام نداد، پس چرا این کار را هم اکنون انجام می دهد؟ تا زمانی که  گوگل می تواند به راحتی با سازنده تایوانی برای دریافت مجوز برای ثبت اختراعات خود قرارداد ببند چه دلیلی برای خرید وجود دارد؟زمانی که می توانید شیر رایگان دریافت کنید چه نیازی به خرید گاو دارید؟

گوگل می تواند HTC را برای حفظ تجارت گوشی های هوشمند خود زنده کند. درست است که HTC  دستگاه های بسیار خوبی نیز تولید می کند و دارای توانایی ساخت گوشی های هوشمند بهتر با منابع مناسب می باشد، اما شرکت های دیگری هم در این زمینه هستند. آیا گوگل باید اینها را نیز خریداری کند ؟

این معامله در حال حاضر برای بسیاری از کاربران معنی ندارد. مگر اینکه گوگل برنامه های بزرگی داشته باشد که نیاز به کمک  و استفاده از  HTC داشته باشد. اگر نظری در این زمینه دارید ما را مطلع کنید.

منبع : https://betanews.com/2017/09/08/google-buying-htc-doesnt-make-sense/

بدون دیدگاه