محافظت از اطلاعات آنلاین شما غیرممکن است، هرچند بیش از نیمی از آمریکایی ها فکر می کنند که این کار را می کند

bonyan 1396/05/14

image avast blog protecting online information not impossible pew survey

سال گذشته، مرکز تحقیقات Pew یک نظرسنجی از 1040 بزرگسال آمریکایی درباره باورهایشان، نگرش ها و شیوه های امنیتی سایبر انجام داد. 64 درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفتند حساب های آنلاین، بانکی و یا اطلاعات مالی  حساس  دارند و 64 درصد نیز نقض عمده داده ها را تجربه کرده اند، و حتی درصد بیشتری از این بزرگسالان نیز سعی در کاهش امنیت خود داشته اند.

مدیریت رمز عبور یک بخش مهم در امنیت آنلاین است که در آن از شیوه های مختلف و متفاوتی استفاده میشود. 84 درصد بزرگسالان آمریکایی از حافظه یا قلم و کاغذ استفاده می کنند تا رمز عبور خود را ذخیره کنند، احتمالا این روش  کمتر قابل اطمینان بوده، و حداقل ایمنی در آن  وجود دارد.اما در عین حال، بیش از نیمی از افراد از احراز هویت 2 عاملی  استفاده کرده اند، به هیچ وجه رمز عبور را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک نگذارید و از رمز عبور مشابه در سایت های مختلف استفاده نکنید. اگر چه تقریبا دو سوم از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند با از دست دادن داده ها، سرقت، یا سوء استفاده از انها روبرو شده اند اما  69٪ می گویند که آنها نگران امنیت رمز عبور خود نیستند. بیش از 25 درصد افرادی که دارای گوشی های هوشمند هستند صفحه نمایش خود را قفل نمی کنند و بدین مساله بی اعتنا هستند.

با این حال، اکثر کسانی که مورد بررسی قرار می گیرند می گویند که به دولت، سیستم بانکداری، تجارت و یا سایت های رسانه های اجتماعی،جهتحفظ امنیت اطلاعات خوداعتماد دارند. اما در میان هستند افرادی که به این نهاد ها اعتماد ندارند تا اطلاعاتشان را حفظ کنند، اما به اندازه کافی برای محافظت از اطلاعات خود نگران نیستند … پس چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ  در نظرسنجی های قبلی که توسط Pew انجام می شود،نشان می دهد که تعداد زیادی از جمعیت احساس می کنند که کنترل اطلاعات شخصی خود را از دست داده اند و نمی توانند آن را حفظ کنند. هک های بزرگ و کوچکی به صورت روزانه اتفاق می افتد  مانند WannaCry،  – خطرات ایمنی آنلاین همیشه وجود دارد.

و شاید این بخشی از مشکل است: ایمن ماندن به نظر، غیرممکن  شده است، مردم به راحتی نمیتوانند همه چیز را به صورت آنلاین انجام دهند، تا از این مشکل اجتناب کنند.  یک حمله سایبری بزرگ به یک شبکه برق قدرتمند، بانکداری، یا کنترل ترافیک هوایی، در 5 سال آینده اجتناب ناپذیر است.

اما ابزارهای کمکی نیز  وجود دارد. Avast چندین ابزار امنیتی دسکتاپ و تلفن همراه را به شما ارائه می دهد، از جمله مدیریت رمز عبور و محافظت از ransomware. اما حتی بهترین ابزار در جهان، نمی توانند مانع حملات سایبری در خفاشوند. . نقض های داده ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. اما می توان مانع از قربانی شدن شد.

منبع: https://blog.avast.com/protecting-your-online-information-isnt-impossible-more-than-half-americans-think-it-is

 

بدون دیدگاه